۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85476207
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عرض اندام ورزشکار خراسان‌شمالی در مسابقات پرس سینه

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبر: 85476207
عرض اندام ورزشکار خراسان‌شمالی در مسابقات پرس سینه

بجنورد- ایرنا- ورزشکار خراسان‌شمالی روز گذشته با کسب نشان نقره پرس سینه در رقابت‌های کشوری گام امیدبخشی را برای ورزش بدنسازی و پرورش اندام استان برداشت و ثابت کرد که استان مسیر حرفه‌ای این ورزش را طی می کند.

به گزارش ایرنا، چند سالی است که با اعزام ورزشکاران بدنسازی و پرورش اندام خراسان شمالی به مسابقات بزرگ داخلی و برون مرزی، این ورزش در استان نامی برای خود دست و پا کرده و گام در مسیر حرفه ای بودن برداشته است.

دیگر نگاه به ورزش های بدنسازی و پرورش اندام در خراسان شمالی تنها رشته ای معمولی برای ورزش کردن نیست بلکه با فعالیت های هدفمند در سال های اخیر شاهد ظهور چهره های توانمندی در این رشته ورزشی هستیم.

چهره هایی همانند «الیاس کلابی» که فراتر از رقابت های کشوری در رقابت های برون مرزی نیز با عرض اندام در برابر رقبای خارجی پرچم ایران را در مسابقات جهانی و آسیایی به اهتزاز درآوردند.

روز گذشته نیز «اویس رمضانی» ورزشکار خراسان شمالی برای شرکت در رقابت های کشوری مهمان مهابادی ها بود؛ رقابت هایی که رهاوردش برای این ورزشکار توانمند کسب نشان نقره با فاصله کم امتیازی با نفر اول بود.

درخشش دوباره رمضانی در رقابت ها کشوری و انتخابی تیم ملی روز گذشته ثابت کرد که این استان پا در عرصه مدعیان ورزش های بدنسازی و پرورش اندام گذاشته و در آینده ورزشی خراسان شمالی از این رشته بیشتر خواهیم شنید.

عرض اندام ورزشکار خراسان‌شمالی در مسابقات پرس سینه

ثبت رکورد ۱۶۲.۵ کیلوگرم

سرپرست هیات پرورش اندام و بدنسازی خراسان شمالی می گوید: مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی پرس سینه در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از ۲۴ اردیبهشت ماه سالجاری در مهاباد آغاز و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

عیسی پورنادری می افزاید: در این رقابت ها «اویس رمضانی» ورزشکار خراسان شمالی در دسته وزنی منفی ۷۴ کیلوگرم و در رده سنی بزرگسالان با ثبت ۱۶۲.۵ کیلوگرم بخش تک حرکت پرس سینه بدون لوازم نایب قهرمان شد.

وی یادآور می شود: رمضانی در بهمن ماه سال گذشته نیز در مسابقات خراسان جنوبی موفق شد با ثبت وزنه ۲۰۵ کیلوگرم در اسکوت، ۱۵۰ کیلوگرم در پرس سینه و ۲۱۲.۵ کیلوگرم در ددلیفت و مجموع ۵۶۷.۵ کیلوگرم به مقام قهرمانی برسد.

عرض اندام ورزشکار خراسان‌شمالی در مسابقات پرس سینه

قهرمانی در مسابقات پاورلیفتینگ اوراسیا و چندین دوره قهرمانی و نایب قهرمانی در مسابقات پرس سینه کشوری از افتخارات ورزشی «اویس رمضانی» است.

پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان‌شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha