۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85478780
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ هزار مترمکعب سیلاب وارد مخزن سد بارزو شیروان شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبر: 85478780
۷۰۰ هزار مترمکعب سیلاب وارد مخزن سد بارزو شیروان شد

بجنورد-ایرنا- مدیر امور منابع آب شهرستان های شیروان گفت: ۷۰۰ هزار مترمکعب سیلاب بر اثر بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته وارد مخزن سد بارزو این شهرستان خراسان شمالی شد.

اسحاق خسروپناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۲ میلیمتر بارندگی در شبانه روز گذشته در شیروان و ۱۳ میلیمتر بارندگی در ایستگاه نامانلوی بخش سرحد این شهرستان ثبت شد.

وی افزود: بیشترین حجم سیلاب شبانه روز گذشته در روستای کورکانلو بوده است و سد بارزو که در پایین دست این روستا قرار دارد و درگیر خشکسالی بود وضعیت بهتری پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، سد بارزو شیروان در یکی از سرشاخه‌های رودخانه اترک واقع شده است و این حوزه ۴۸۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و از ۲ رودخانه اصلی به نام های محلی کورکانلو و قوردانلو منابع آبی آن از بالا دست سرریز می شود و در پشت سد ذخیره و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

فعالیت سامانه بارشی از (دوشنبه) جاری در خراسان شمالی آغاز شد و تا روز جمعه هفته جاری تداوم دارد و بر این اساس برای بیشتر مناطق استان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha