۱۰۰ طرح بهداشتی خراسان شمالی در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۱۰۰ طرح بهداشتی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در استان بهره برداری شد.

محمدرضا اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عمده اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات محرومیت زدایی و بخشی نیز از محل سفر رییس جمهور هزینه شد.

وی تصریح کرد: ۶ مرکز جامع سلامت، هشت خانه بهداشت و یک مهمانسرای پزشک و یک آزمایشگاه مرجع بهداشت حرفه ای و ۱۴ خانه بهداشت روستایی از مهمترین طرح هایی است که در این دولت به بهره برداری رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: همچنین ۷۱ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی با اعتبار سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در این استان در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: از این تعداد؛ ۴۳ طرح بهداشتی، ۱۴ طرح درمانی، ۱۱ طرح رفاهی و فرهنگی و سه طرح نیز در حوزه آموزشی است.

اکبری عنوان کرد: برخی از این طرح های بهداشتی و درمانی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی؛ متراژ طرح های بهداشتی، درمانی و رفاهی در حال اجرای علوم پزشکی استان ۹۰ هزار متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین این طرح ها بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان و توسعه بیمارستان پورسینا آشخانه در شهرستان سملقان است.

اکبری یادآور شد: بیمارستان رازوجرگلان از نیازهای اصلی اهالی مرزنشین خراسان شمالی بود که در دولت سیزدهم وارد فاز اجرا شد و اکنون مرحله اسکلت بندی آن به تمام رسیده است.

وی ادامه داد: کلنگ توسعه بیمارستان پورسینای آشخانه نیز از سال ۱۳۹۹ در گستره سه هزار و ۴۱۲ متر مربع بر زمین زده شد که باید براساس برنامه ریزی ها سال ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha