۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85432013
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) در خلخال برگزار شد

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85432013
عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) در خلخال برگزار شد

اردبیل-ایرنا-- همزمان با سراسر کشور اهالی مومن ولایت مدار و روزه دار خلخال با برپایی آئین های عزاداری در شب گذشته و پیش از ظهر امروز سالروز شهادت نخستین امام شیعیان حضرت امیرالمومنین علی(ع) را گرامی داشتند.


به گزارش ایرنا ،با وجود تقارن سالروز شهادت نخستین امام شیعیان با روز طبیعت و ایام تعطیلات نوروزی مردم خلخال در سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) علاوه بر برپایی مراسم عزاداری و برپایی مراسم احیا در شب گذشته، با برپایی دسته های عزاداری در سطح شهر به سوگ نشسته و بر سر و سینه زدند.

طبق یک رسم دیرینه عزاداران روستای گورانسراب خلخال امروز با پای پیاده مسیر۱۰ کیلومتری از روستای خود تا بقعه امامزاده سید دانیال را طی کردند و سالروز شهادت امیر المومنین علی(ع) را در صحن این امامزاده گرامی داشتند.

در همین زمینه حجت الاسلام حسین مولاپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال امروز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: برپایی آیین‌های عزاداری باشکوه امروز مردم و با وجود تقارن روز طبیعت به ایام تعطیلات نوروز با سالروز شهادت امام علی(ع)، بار دیگر یاد برگزاری آئین های عزاداری بسیار باشکوه مردم خلخال در سالروز ۲۱ ماه مبارک رمضان سال‌های گذشته در این شهرستان را زنده کرد.

مشابه این مراسم در سایر شهرها و روستاهای خلخال نیز برگزار و همه مردم یکدست سیاهپوش شده و در سالروز شهادت امام شیعیان به سوگ نشسته ، بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha