آیین‌های شب قدر در اردبیل برگزار شد

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۲۴
کد خبر: 85430472
آیین‌های شب قدر در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - نخستین شب از لیالی قدر شب شنبه با حضور جمع زیادی از اهالی مومن استان اردبیل در مساجد شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در شهر اردبیل نخستین شب از شب‌های قدر توسط آیت‌الله سیدحسن عاملی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محل مصلای اردبیل برگزار شده و مردم مومن آیین احیا را برگزار کردند.

در این آیین امام جمعه اردبیل پیرامون فضیلت ماه رمضان و شب‌های قدر و نیز شخصیت والای امام علی (ع) سخنرانی و آیین ویژه این شب را همراه با مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) اجرا کرد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در این مراسم به ذکر فضیلت‌های امیرالمومنین علی (ع) و وجوه شخصیتی آن امام همام پرداخت و با بیان اینکه امام علی(ع) از هر چیز بالاتر است، گفت: در فصاحت، شجاعت، علم، ریاضت، عرفان، حلم و عطوفت کسی بالاتر از او نیست.

وی اظهار کرد: خداوند علمی به حضرت علی داده است که عقل در مقابل آن می‌ماند. مثل کهکشانی است که در مقابل بشریت ایستاده است و انسان هرچه سرش را بلند می‌کند، نمی‌تواند آن را ببیند.

شیفتگان و عاشقان راستین ولایت در این مراسم تا پاسی از شب پس از ختم سوره الرحمن، دعاهای توسل و جوشن کبیر مراسم "بک یا الله" را با گذاشتن قرآن بر سر و با ذکر "الغوث الغوث خلصنا من‌النار یا رب" و "العفو" با استغاثه به درگاه احدیت به انجام رساندند.

آیین‌های شب قدر در اردبیل برگزار شد

حضور جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان در محافل عزاداری، مجالس مداحی و عزای ماتم حضرت علی (ع) در محافل و مساجد اردبیل رونق بیشتری داشت.

این آیین‌ها شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان نیز در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha