صندوق حمایت از کشاورزی خراسان‌شمالی ۹۰۰ میلیارد ریال وام پرداخت کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: سال گذشته این صندوق ۹۰۰ میلیارد ریال وام به کشاورزان و بهره برداران در بخش‌های مختلف پرداخت کرده است.

داوود علیدادیان روز چهارشنبه در گفت و گو گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات شامل ۳۳۶ فقره است که در ۲ بخش سرمایه در گردش و وام های ضروری و اثر بخش پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع پرداختی ها؛ ۳۱۵ فقره با ۸۷ درصد به میزان ۷۸۰ میلیارد ریال در بخش سرمایه در گردش و ۲۱ فقره با ۱۳ درصد به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش تسهیلات ضروری و اثر بخشی است.

مدیرعامل صندوق بخش کشاورزی خراسان‌شمالی تصریح کرد: این میزان تسهیلات برای نهاده های کشاورزی همچون بذر، افزایش مکانیزاسیون در بخش کشاورزی، تهیه و خرید میوه شب عید، گوشت مرغ ، گوشت قرمز تنظیم بازار و سایر موارد بوده است.

علیدادیان با بیان اینکه صندوق با همکاری و مشارکت اتحادیه ها در راستای حذف واسطه ها فعالیت می کند، گفت: این صندوق با سرمایه اولیه سه میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال شامل ۴۹ درصد سهم دولت و ۵۱ درصد سهم بخش غیر دولتی ایجاد شد.

وی افزود: سرمایه فعلی این صندوق ۶۵۰ میلیارد ریال است و با وجود اینکه در این زمینه رشد خوبی داشته است همچنان پاسخگوی نیاز بخش کشاورزی استان با ۸۲ هزار بهره بردار نیست.

علیدادیان بر افزایش اعضای این صندوق و تامین مالی به روش های جدید از محل فروش اموال مازاد دولت، رسوب اعتبارات دولتی، قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و سایر بخش ها تاکید کرد.

مدیرعامل صندوق بخش کشاورزی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تولید، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری از شرکت های دانش بنیان دربخش کشاورزی حمایت خواهد شد و اکنون پنج شرکت به عضویت این صندوق درآمده اند.

علیدادیان تصریح کرد: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به عنوان سهم اولیه شرکت های دانش بنیان در بخش آورده اختصاص داده شد که اینک به ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

استان خراسان شمالی ۲ هزار و ۸۴۳ هکتار وسعت دارد که ۱۶ درصد از این گستره قابل کشت است.

در مجموع سطح اراضی زراعی و باغی استان با احتساب زمین های آیش و دیم ۴۵۲ هزار و ۶۱۴ هکتار است.

سهم بخش کشاورزی خراسان شمالی ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha