تنها ۳.۶ درصد سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی در بخش کشاورزی است

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تنها ۳.۶ درصد سرمایه‌گذاری این استان در بخش کشاورزی است که باید این میزان با برنامه ریزی هدفمند افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، محمد محمدزاده روز سه شنبه در جلسه تبیین سیاست ها و نقش صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: براساس برنامه ها باید سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان به هشت درصد برسد که برای رسیدن به این مهم باید تلاش ها مضاعف شود.

وی افزود: پیشران اقتصادی خراسان شمالی در بخش کشاورزی است بنابراین سرمایه گذاری ها نیز باید به این بخش هدایت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان ۳۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از مجموع این سطح ۱۰۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۲۸۴ هزار هکتار اراضی دیم است.

محمدزاده با بیان اینکه خراسان شمالی دارای ۵۹ محصول باغی و زراعی است، تصریح کرد: سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که نیازمند سرمایه‌گذاری در این حوزه برای افزایش درآمد کشاورزان است.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه دامپروری، گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی در این استان نگهداری و پرورش داده می شود که صندوق بخش کشاورزی با مشارکت اتحادیه ها باید به این بخش ورود پیدا کند.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha