افزون بر یکهزار میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی در خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق یکهزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از ابتدای سالجاری تاکنون برای ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک در استان پرداخت کرد.

هادی رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات در قالب ۴۹۸ فقره پرونده اشتغال پرداخت و منجر به ایجاد ۷۱۲ فرصت شغلی شد.

وی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی برای اشتغالزایی بیشتر با ۶ سازمان و دستگاه اجرایی استان تفاهم نامه امضا کرده است و تسهیلات ویژه از محل تبصره ۱۸ پرداخت می کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی بر احیای طرح های راکد و نیمه راکد تاکید کرد و افزود: در این مدت احیای ۳۰ طرح راکد و نیمه راکد با ۵۰۰ میلیارد ریال در دستور کار این صندوق قرار گرفت که این تسهیلات تاکنون به هشت طرح پرداخت و مابقی نیز بعد از رفع مشکلات قانونی پرداخت می شود.

امضای ۵۳۳ میلیارد ریال تفاهم نامه با دستگاه ها

وی ادامه داد: ۱۱۰ میلیارد ریال تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی که ۱۰۰ درصد جذب و ۲۲۰ میلیارد ریال با بنیاد برکت تفاهم نامه امضا شد که تاکنون ۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمال گفت: با سازمان بهزیستی استان ۱۳۰ میلیارد ریال تفاهم نامه شد که ۷۰ میلیارد ریال به مددجویان و ۶۰ میلیارد ریال نیز به کارفرمایان و مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۳ میلیارد ریال نیز با کمیته امداد امام خمینی(ره) قرارداد داشته ایم که این نهاد به علت نظارت های دقیق بسیار خوب عمل کرده اند.

رضا زاده بیان کرد: ایجاد گلخانه، بومگردی، گردشگری، مجتمع های بین راهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دانش‌بنیان از مهمترین طرح هایی هستند که با دریافت تسهیلات منجر به ایجاد شغل پایدار شدند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح هایی این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود ۲ درصد طرح ها دچار انحراف شده اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تسهیلات این صندوق در روستاها بوده است افزود: تنها حدود ۳۰ درصد طرح ها در حوزه شهرها بوده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha