۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82790179
T T
۰ نفر
افزایش سرمایه صندوق توسعه حمایت بخش كشاورزی خراسان شمالی به 350میلیارد ریال

بجنورد- ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اكنون میزان سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی این استان به 350 میلیارد ریال افزایش یافته است.

علی بهنام فر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: امسال 175 میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف توازن منطقه ای برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی این استان ابلاغ شده كه با تخصیص آن سرمایه صندوق به 2 برابر افزایش می یابد.
وی با بیان اینكه صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی خراسان شمالی در 13خرداد ماه سال 87 با 3 میلیارد و 170 میلیون ریال و 47 تشكل تشكیل شد گفت: در سال گذشته صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی در این استان 460 میلیارد ریال تسهیلات به كشاورزان پرداخت كرد.
بهنام فر تعداد كل سهامداران حقیقی و حقوقی این صندوق در استان را 4 هزار و 185 نفرعنوان كرد و افزود: از این تعداد 130 نفر عضو حقیقی و 4 هزار و 55 نفر عضو حقوقی هستند كه هم اكنون تمام شهرستان های این استان از صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی برخوردار هستند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی با بیان اینكه در ساختار صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی سهم دولت تا 49 درصد بوده و 51 درصد نیز از آورده كشاورزان است گفت: تسهیلات پرداخت شده از یك ماهه تا یكساله با كارمزد 4 درصد است كه این خود بستگی به نوع تسهیلات و شرایط است.
بهنام فر افزایش بهره وری سرمایه و منابع مالی سهامداران، كمك به تولید كنندگان در مواقع بحران در قالب اعتبارات دولتی، ارتقای بهره وری عوامل تولید در بخش كشاورزی، اعطای تسهیلات به موقع به تولید كنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش كشاورزی و ... را از جمله اهداف تشكیل این صندوق عنوان كرد.
در استان خراسان شمالی 82 هزار بهره بردار وجود دارد كه 344 هزار هكتار زمین كشاورزی دارد و سالانه بیش از2 میلیون انواع محصول از این سطح برداشت می شود.
7186/6042خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها