نوبت‌دهی طرح سنجش نوآموزان بازماندگان بدو ورود به دبستان در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از آغاز فرآیند نوبت‌دهی به جاماندگان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خبر داد.

عباس داوطلب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ از آبان ماه آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۶هزار نفر از نوآموزان سنجش سلامت شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش ارزیابی نشدند، گفت: بیشتر نوآموزان که در این طرح ارزیابی نشدند در شهرستان لردگان، فارسان ناحیه ۱ و۲ شهرکرد هستند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام برای شرکت در طرح سنجش نوآموزان هم اکنون از طریق سامانه نوبت دهی به آدرس http://my.medu.ir امکان‌پذیر شده، گفت: پس از اخذ نوبت در سامانه، فرآیند سنجش از ۱۴ فروردین در ۱۶ مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

به گفته وی، در این طرح غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش‌آموز ارزیابی می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، نوآموز به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.

داوطلب اظهارداشت: برای انجام سنجش نوآموزان، ارائه اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون نوآموز، یک قطعه عکس ۳در ۴ و مبلغ ۶۰۰ هزار ریال که از طریق درگاه پرداخت قبل از نوبت گیری قابل پرداخت می‌شود، به هنگام مراجعه به پایگاه سنجش الزامی است.

وی اظهار داشت:طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود و در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به پایگاه و ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص در ۴۳ مدرسه استثنایی و سه هزار و ۷۶۹ دانش آموز با نیازهای خاص نیز در من دارس تلفیقی فراگیر(مدارس عادی) مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha