۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85484844
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

این مدرسه رییس‌جمهور شهید را از یاد نخواهد برد

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۸
کد خبر: 85484844
این مدرسه رییس‌جمهور شهید را از یاد نخواهد برد

شهرکرد- ایرنا- درست خردادماه ۲ سال پیش بود، بازفت شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در پنجشنبه گرم میزبان رییس جمهوری بود که به گفته دانش‌آموزان باورشان نمی‌شد آیت‌الله رئیسی مستقیم از فرودگاه شهرکرد به بازفت و لبد آمده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی به عنوان رییس‌جمهور اسلامی ایران، در سفر به منطقه محروم لبد بازفت پس از دیدن مشکلات اهالی؛ دستور داد از همین امروز برای رفع این منطقه تصمیمات لازم از سوی وزارتخانه‌ها گرفته شود.

ساخت ۲ مدرسه سه کلاسه در روستای لبد بخش بازفت شهرستان کوهرنگ یکی از مصوبات دور نخست سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری بود که در کمتر از سه ماه احداث شد و این مدارس یک یادگار از دولت سیزدهم بود که در خاطره‌ها باقی‌ماند.

با صدور دستور رییس جمهور به استاندار چهارمحال و بختیاری یک روز بعد از سفر آیت الله به استان ساخت ۲ باب مدرسه برای دانش‌آموزان این منطقه آغاز شد و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۲ مهرماه همان سال تحویل دانش‌‎آموزان شد تا دانش‌آموزان استان به خاطر نبود مدرسه و کلاس درس مجبور به رفتن به روستاها دیگر نشوند و ترک تحصیل نکنند.

بیشتر بخوانید:

آغاز ساخت مدرسه در لبد کوهرنگ چهارمحال و بختیاری

حذف ۱۹مدرسه کانکسی از مناطق سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری نیز یکی دیگر از مصوبات و دستاوردهای دولت سیزدهم برای برقراری عدالت آموزشی بود که این طرح نیز در سطح مدارس استان در دست اجراست.

نام رییس‌جمهور مردمی از ذهن‌ها فراموش نخواهد شد

یکی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه یاس لبد بخش بازفت که در دورترین نقطه روستایی قرار دارد، به ایرنا می‌گوید: نبود مدرسه به خصوص مدرسه متوسطه در این منطقه یکی از مهمترین مشکلات دانش‌آموزان دختر بود که بعد از گذراندن دوره ابتدایی باید برای ادامه تحصیل به روستاهای اطراف می‌رفتند و یا ترک تحصیل می‌کردند.

زهرا اسماعیلی دانش‌آموز پایه نهم افزود: برای نخستین بار بود که مردم محروم این منطقه میزبان رییس‌جمهور بودند و شاید باور این مساله که رییس‌جمهور به دورترین نقطه استان سفر کند، دور از ذهن‌ها بود، اما آقای رئیسی به عنوان رییس‌جمهور مردمی با سفر به این روستا و رفع مشکلات مردم به خصوص مسکن "بی‌بی گل" و ساخت مسکن برای نیازمندان، احداث جاده ارتباطی، پل و سد و تامین زیرساخت‌های بهداشتی در ذهن‌ها باقی‌ماند.

وی با چشمانی اشکبار از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان گفت: با دستور رییس‌‍‌جمهور و همت خیرین برای اهدای زمین در کمتر از سه ماه مدرسه روستای " لبد" ساخته شد و این خدمت تا همیشه در ذهن دانش‌آموزان و اهالی روستا باقی خواهد ماند.

این دانش‌آموز اهل شهرستان کوهرنگ به سایر خدمات دولت سیزدهم در این روستا از جمله تامین زیرساخت‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: با تامین زیرساخت‌ها مهاجرت از روستا کم شده و آبادانی روستا فراهم شده است.

وی افزود: با دستور رییس‌جمهور احداث یک سد و چندین واحد مسکونی در این منطقه آغاز شد که این طرح‌ها زمینه اشتغال پدران و برداران ما را فراهم کرد.

آیت‌الله رئیسی؛ خدمات شما از یادمان نمی‌رود

معلم مدرسه متوسطه اول و دوم و همچنین مدیر مدرسه یاس"لبد" بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می‌گوید: محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق محروم در اولویت برنامه‌ها و کارهای دولت مردمی آقای رئیسی بود.

سهیلا محمدی که از معلمان قراردادی است و به همراه یکی دیگر از معلمان در این منطقه کار آموزش ۳۵ دانش‌آموز این روستا در پایه‌های متوسطه اول و دوم را انجام می‌دهد، افزود: این روستا یکی از محروم‌ترین روستاهای این بخش بود که مردم از کمترین امکانات از جمله آب آشامیدنی سالم، برق، اینترنت، مدرسه و امکانات بهداشتی محروم بودند و در سفر دور نخست آیت الله رئیسی به استان و حضور ایشان به همراه هیات همراه مشکلات مردم این روستا با دستور رییس‌جمهور رفع شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم این روستا محل درآمد خاصی ندارند و با دام‌داری و همچنین کشت و برداشت گیاهان دارویی و خودرو مانند موسیر، ریواس، ترشک معیشت می‌گذارند، گفت: با حضور رییس جمهور در این منطقه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن انجام شد و بسیاری از مشکلات منطقه از جمله بهره‌مندی از آب، برق و اینترنت برای مردم فراهم شد.

این معلم اهل چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: قبل از این دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم به دلیل نبود فضای آموزشی مناسب باید به شهرهای و روستاهای اطراف می‌رفتند و یا ترک تحصیل می‌کردند، اما در کمتر از سه ماه مدرسه این روستا با دستور رییس‌جمهور احداث شد و هم اکنون ۳۵ دانش‌آموز دختر در مقطع متوسطه اول و دوم در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

محمدی با اشاره به خانه و زندگی خودش در استان اصفهان است، گفت: به دلیل عشق و علاقه برای ارائه آموزش به این کودکان ۲ سال است در این منطقه در خانه بی بی گل مستقر شدم و در طول هفته یکبار به خانه و خانواده خود سر می‌زنم .

مدارس روستای لبد کمتر از سه ماه احداث شد

این مدرسه رییس‌جمهور شهید را از یاد نخواهد برد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: پس از صدور دستور رییس جمهور در سفر نخست به استان در روستای لبد شهرستان کوهرنگ، ساخت ۲ مدرسه و تعمیر مدرسه چهار کلاسه قدیمی در روستای لبد یک روز پس از سفر رییس‌جمهور و با همت خیرین برای اهدای زمین آغاز شد.

ایرج کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: با اهدای زمین توسط خیرین ساخت ۲ مدرسه سه کلاسه در زمینی به مساحت ۱۱۵ متر مربع آغاز و اول مهرماه همان سال به دانش‌آموزان اهدا شد.

سیستم گرمایشی ۱۱۰ مدرسه با ۷۸۰ کلاس درس استانداردسازی شده است

کریمی با اشاره به اینکه سیستم گرمایشی ۱۱۰ مدرسه با ۷۸۰ کلاس درس در دولت سیزدهم استانداردسازی شده است، گفت: این مدارس با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال استانداردسازی شدند.

وی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص داده شد، که در بخش‌های مختلف از جمله توزیع قیر رایگان، احداث مدارس جدید و خرید تجهیزات هزینه شد.

به گفته وی، در این مدت ۴۲۰ میلیارد ریال برای قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس هزینه شد.

کریمی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی با ۲۲۵ باب کلاس درس تکمیل و راه‌اندازی شده است، گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی این فضاهای آموزشی و ورزشی با زیربنای بیش از ۲۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع بیش از سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد و برای خرید تجهیزات نیز ۹۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

این مدرسه رییس‌جمهور شهید را از یاد نخواهد برد

وی افزود: با اجرای طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی در قالب طرح شهید پناهی ۱۹ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود داشت که احداث ۱۰ مدرسه از این تعداد آغاز شده است و ۹ مدرسه دیگر به دلیل تامین نشدن زمین مورد نیاز هنوز عملیات احداث آغاز نشده است.

کریمی گفت: برای حذف مدارس کانکسی در استان در قالب طرح شهید پناهی ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رییسی و تعدادی از اعضای هیات دولت در روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و در نخستین برنامه کاری خود از طریق بالگرد وارد منطقه سخت‌گذر لبد بخش بازفت شهرستان کوهرنگ شدند و در دور دوم نیز در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه مهمان به استان مردم استان سفر کردند.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رئیس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز و بیش از ۲ هزار فضای آموزشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha