۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85458375
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۵۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری می‌شوند 

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمبود معلم یکی از مشکلات مهم نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش استان و کشور است، گفت:سهمیه جذب معلم برای سال تحصیلی آینده یک‌هزار و ۵۵۸ در قالب ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش ایرنا، امین سلیمانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، افزود: ۴۵۶ نفر از این تعداد سهمیه دانشگاه فرهنگیان است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ در استان یک‌هزار و ۷۰ معلم و سال گذشته یک‌هزار و ۱۴۴ معلم جذب آموزش و پرورش شدند.

به گفته وی، بالا بودن آمار معلمانی که بازنشسته می‌شوند یکی از چالش‌های بخش آموزش و پرورش استان است.

۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند

وی گفت: امسال براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان (یک معلم از هر دوره تحصیلی) و گروه کیفیت بخشی( مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور) انتخاب شدند که ۲ نفر از معلمان نمونه استان به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند.

سلیمانی افزود: براساس معیارها و ارزیابی‌های انجام شده "سلمان رستمی" آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن، "جعفر عالی‌پورهفشجانی " دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد و " سیده سارا بخشایش" دبیر متوسطه دوم بروجن به عنوان معلمان نمونه امسال به کشور معرفی شدند که سلمان رستمی و جعفر عالی‌پور به عنوان برتر کشوری معرفی شدند.

به گفته وی ، "فرخنده رحیمی" مدیر آموزشگاه از ناحیه ۲ شهرکرد، " فاطمه نجفی" معاون آموزشگاه از ناحیه ۱ شهرکرد،"اکرم پیرایش" مراقب سلامت از ناحیه ۱ شهرکرد،"مریم توکلی" مربی پرورشی از کوهرنگ و "فرشاد احمدی" مشاور ناحیه ۱ شهرکرد به عنوان گروه کیفیت بخشی استان به کشور معرفی شدند.

معاون توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه برای تکمیل اردوگاه چم‌عالی سامان ۹۰ میلیارد ریال اعتبار امسال اختصاص داده شد، گفت: فاز یک این اردوگاه اوایل تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با موافقت وزارتخانه، راه‌اندازی و احداث اردوگاه ۵۰۰ نفری در چهارمحال و بختیاری تصویب شد که این استان یکی از پنج استانی است اردوگاه دانش‌آموزی در آن احداث می‌شود.

به گفته وی، برای احداث این اردوگاه یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد و با تامین زمین و انجام عملیات مکان‌یابی ،عملیات ساخت این اردوگاه آغاز می‌شود.

۴۳ هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون نهایی شرکت می‌کنند

یک‌هزار و ۵۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری می‌شوند 

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۳ هزار دانش‌آموز استان در آزمون نهایی شرکت می‌کنند.

شهاب جانباز امیرانی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی در سال تحصیلی جاری برای سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود، افزود: جمعیت دانش‌آموزی استان در امتحانات نهایی امسال سه برابر شده است.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته آزمون امتحانات نهایی برای پایه دوازدهم برگزار شد و بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز و داوطلب آزمون نهایی داشتیم اما این تعداد در سال تحصیلی جاری به بیش از ۴۳ هزار داوطلب افزایش یافت.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد آزمون‌های دروس نهایی و تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون نهایی، برای تامین امنیت حوزه و همچنین فضای لازم برای حوزه آزمون امتحان نهایی به مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص در شهرستان لردگان، ناحیه یک شهرکرد و فارسان و مناطق عشایری نیاز است.

به گفته وی، امسال بیش از ۱۱۰ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات نهایی پیش‌بینی شده که باید در زمینه تجهیزات لازم و همچنین برقراری نظم و امنیت در این حوزه‌ها و رعایت مقررات قرنطینه پشتیبانی لازم انجام شود.

جانباز افزود: برای رفع مشکل فضای مورد نیاز در این مناطق نامه‌نگاری با سپاه، ورزش و جوانان و فنی و حرفه‌ای انجام شده است تا کمبودها رفع شود.

وی گفت: سال تحصیلی گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات برای حوزه‌های امتحان نهایی از جمله خرید ۱۰۰ دستگاه کپی از محل اعتبارات وزارتخانه و درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان هزینه شد.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تصحیح اوراق و همچنین فرایند حوزه اجرا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آزمون، رمز دسترسی به سوالات به تلفن همراه مدیر حوزه پیامک می‌شود و وی رمز را در اتاق تکثیر که قرنطینه است باز می‌کند و سرانجام سوالات جلو چشم دانش‌آموزان در سالن بازگشایی و توزیع می‌شود.

جانباز امیرانی اظهار داشت: با توجه به تصحیح الکترونیکی اوراق امتحان نهایی در همه شهرستان‌ها و مناطق حوزه تصحیح الکترونیکی اوراق دایر خواهد شد.

۱۷ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان سنجش شدند

یک‌هزار و ۵۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری می‌شوند 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تا اواخر اردیبهشت‌ماه در استان ادامه دارد، گفت: از مجموع ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، ۱۷ هزار و ۱۱۴ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان ارزیابی و سنجش شدند.

عباس داوطلب افزود: ۱۶ مرکز جامع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در چهارمحال و بختیاری فعال است.

وی اظهار داشت: در این طرح غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش‌آموز ارزیابی می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، نوآموز به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.

به گفته وی، طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود و در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به پایگاه و ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

یک‌هزار و ۱۱۳ طرح جهادی در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اجرا شد

یک‌هزار و ۵۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری می‌شوند 

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۱۳ طرح جهادی در سه سال‌گذشته در استان اجرا شد، گفت: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز امسال ۱۰۳ برنامه جهادی در ۱۴ منطقه آموزشی استان اجرا شد.

احسان طاهری افزود: این برنامه‌ها با همکاری ۶۰ گروه جهادی معلم محور و دانش‌آموزی با موضوعات آموزشی، فرهنگی(پرورشی)، سازندگی و محرومیت‌زدایی است.

به گفته وی، از این تعداد ۱۰۳ برنامه جهادی، ۵۳ برنامه فرهنگی (پرورشی) ۴۱برنامه آموزشی، سه برنامه محرومیت‌زدایی، ۶ برنامه سازندگی در قالب طرح شهید عجمیان است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha