خانواده‌های چهارمحال و بختیاری کودکان بدو ورود به دبستان را به پایگاه‌های سنجش ببرند

شهرکرد - ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این طرح در سالجاری از هفته سوم دیماه در استان اجرا می‌شود.

عباس داوطلب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود در این طرح ۲۰ هزار نفر نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۰ هزار کودک پیش‌دبستانی برای سال تحصیلی آینده در ۱۸ پایگاه سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری، شایستگی و سلامت جسمی و حرکتی، رفتاری، آمادگی تحصیلی و مراقبت بهداشت و سلامت، هوش مورد سنجش قرار گیرند.

وی اظهار داشت: سنجش نوآموزان بر اساس سامانه نوبت‌دهی انجام می‌شود تا از تجمع در این پایگاه‌ها خودداری شود.

به گفته وی، این طرح همه ساله از خردادماه آغاز و تا پایان تابستان اجرا می‌شود که امسال به دلیل تغییرات ایجاد شده، از هفته سوم دی‌ماه آغاز شد و تا پایان خرداماه سال آینده اجرایی می‌شود.

داوطلب افزود: برای انجام سنجش نوآموزان، ارائه اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون نوآموز، یک قطعه عکس ۳در ۴ و مبلغ ۶۰۰ هزار ریال که از طریق درگاه پرداخت قبل از نوبت گیری قابل پرداخت می‌شود، به هنگام مراجعه به پایگاه سنجش الزامی است .

وی اظهار داشت:طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود و در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به پایگاه و ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

به گفته وی، در تابستان سالجاری ۲۱هزار و ۹۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند که از این تعداد یک‌هزار و ۶۵۰ نوآموز به مراکز تخصصی هوش، ۳۴۰ نوآموز به مراکز تخصصی شنوایی، ۳۸ نوآموز به مراکز تخصصی جسمی - حرکتی و یک‌هزار و ۵۰ نوآموز به مراکز تخصصی بینایی ارجاع داده شدند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص در ۴۳ مدرسه استثنایی و سه هزار و ۷۶۹ دانش آموز با نیازهای خاص نیز در من دارس تلفیقی فراگیر(مدارس عادی) مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha