۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84810246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

‌سنجش ۲۹ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد -ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح سنجش ۲۹ هزار نوآموز ورود به پیش‌دبستانی و دبستان در استان از روز یکشنبه در۱۲ پایگاه سنجش خبر داد.

به گزارش ایرنا، عباس داوطلب روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان افزود: در این طرح ۱۹هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه و ۱۰هزار نوآموز بدو ورود به دوره پیش‌دبستانی از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری، شاستیگی و سلامت جسمی و حرکتی، رفتاری، آمادگی تحصیلی و مراقبت بهداشت و سلامت، هوش مورد سنجش قرار می‌گیرند.

به گفته وی، در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به پایگاه و ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی اظهار داشت:طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و  پیش دبستانی در ۱۲ پایگاه سنجش تا پایان شهریورماه با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود.

وی از فعال بودن یک مرکز تخصصی به صورت ثابت در شهرکرد خبر داد و گفت: خانواده‌ها باید برای انجام سنجش نوآموزان به مدرسه مراجعه و ثبت نام اولیه را در سامانه ثبت نام دانش‌آموزان انجام دهند و پس از دریافت نوبت توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

داوطلب اظهار داشت: هزینه انجام سنجش نوآموزان ۶۰۰هزار ریال است که در مناطق عشایری این طرح به صورت رایگان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا،هم اکنون ۲ هزار دانش‌آموز با نیازهای خاص در هفت گروه دانش‌آموزی در مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha