کاشت نهال در ۱۰۰ هکتار از زمین‌های منابع ملی قصرشیرین آغاز شد+ فیلم

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین از بذرکاری و نهال‌کاری ۱۰۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی و ملی روستاهای این شهرستان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و ادارات شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیومرث جاودان روز سه‌شنبه در حاشیه نهال‌کاری محوطه وزارت دفاع با حضور مسوولان در سخنانی با اشاره به پویش کاشت یک میلیارد نهال با همکاری سازمان بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قصرشیرین با گرامیداشت روز درختکاری گفت: در مراسم نمادین امروز ۱۰۰ اصله نهال اوکالیپتوس در محوطه وزارت دفاع و هفته گذشته نیز یک هزار اصله نهال بادام تلخ گونه (اسکوپاریا) با همکاری بسیج سازندگی قصرشیرین، اداره منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر و دیگر ادارات در محوطه شرکت بیستون پارس شهرستان کاشت شد.

وی اظهار کرد: احیا و غنی سازی و توسعه پوشش گیاهی شهرستان و تغییر اکوسیستم از اهداف اصلی طرح و پس از آن مقابله با ریزگردها و در نهایت توسعه صنعت زراعت چوب و توسعه فضای سبز است که سال گذشته در این راستا ۱۶ هزار اصله نهال گرمسیری غرس شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین در ادامه گفت: این شهرستان ظرفیت بالایی برای توسعه باغ ها و فضای سبز دارد و زراعت چوب و درختکاری و توسعه فضای سبز فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حفاظت از عرصه های ملی و کاشت درخت است.

۷۴ درصد مساحت استان کرمانشاه معادل یک میلیون و ۷۱۶ هکتار را جنگل و مراتع تشکیل می‌دهد که حدود ۶۰۰ هزار هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است.

شهرستان مرزی قصرشیرین ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی دارد که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha