استاندار فارس: دولت برای محرومیت زدایی از روستاها عزم راسخ دارد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) در روستاهای این استان گفت: دولت مردمی سیزدهم برای محرومیت زدایی از روستاها و رسیدگی به مناطق روستایی و دورافتاده که از تکالیف مهم دستگاه اجرایی استان است عزم راسخ و جدی دارد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، شنبه در جمع دهیاران استان در شیراز افزود: در همین راستا و در قالب این طرح، تعدادی ماشین آلات سبک و سنگین در اختیار برخی از دهیاری های استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح توانمند سازی روستاها به دستور وزیر کشور و به همت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و پست بانک عملیاتی خواهد شد.

او اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه همه جانبه در روستاها تقویت منابع مالی دهیاران است و اجرای چنین طرح های درآمدزایی می تواند نقش ارزنده‌ای در این زمینه داشته باشد.

استاندار فارس گفت: امیدواریم اجرای طرح‌های درآمدزایی و توانمندسازی به کاهش حاشیه‌نشینی در کلانشهرها و مهاجرت معکوس منجر شده و نقش اثرگذاری در ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان استان فارس ایفا کند.

استاندار فارس: دولت برای محرومیت زدایی از روستاها عزم راسخ دارد

طرح تکام منجر به تقویت اقتصاد روستایی می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) منجر به تقویت اقتصاد روستایی خواهد شد.

محمود رضایی کوچی، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح مبتنی بر تقوت اقتصاد روستایی و مبنای آن بیشتر مشارکت های مردمی است.

وی ادامه داد: در حقیقت سه ضلع مشارکت های مردمی، دستگاه های اجرایی و تسهیلات بانک ها با هم ترکیب می شوند و شرایط مناسبی را برای اینکه کارآفرینی و اشتغال در روستاها به شکل مناسب تری ایجاد شود فراهم می کنند.

او اظهار کرد: بر همین اساس، در روستاها تمام ظرفیت های دستگاه ها را تجمیع می کنیم، و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بهزیسیتی، بنیاد برکت و ستاد اجرایی هم مداخله می‌کنند که شرایط مناسب تری در روستاها از حیث اشتغال و کارآفرینی ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به اسکان ۳۰ درصد جمعیت فارس در روستاها گفت: استان فارس دارای ۲ هزار و ۴۰۰ روستای دارای دهیاری است که طرح تکام در بسیاری از این روستاها عملیاتی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha