۲ هزار اصله نهال بومی زاگرس در کرمانشاه کاشت می‌شود

کرمانشاه_ ایرنا_ رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی اقلیم زاگرس و اهمیت جایگزینی درختان مقاوم به کم آبی به جای درختان پرنیاز آبی، کاشت درختان بومی زاگرس در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی شهرداری کرمانشاه؛ کامجو غلامی افزود: طی جلسات متعدد با سازمان‌های مردم نهاد دوست‌دار محیط زیست، برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاشت نهال‌های بومی زاگرس مانند بلوط، داغداغان، بادام کوهی، پسته کوهی و ارغوان در سطح شهر کرمانشاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه پارک جنگلی سراب قنبر یکی از محل‌های مورد نظر برای کاشت نهال است، ادامه داد: همچنین چاله‌کنی در قسمت جنگلی پارک غربی، قسمت جنگلی پارک شرقی و باغ گل‌ها برای کاشت نهال‌های انجام شده است.

غلامی گفت: در مرحله اول و به عنوان آغاز طرح، تعداد ۲ هزار نهال در مکان‌های هدف کاشته خواهد شد؛ مزیت بزرگی که این درختان دارند این است که خودرو هستند و نیاز چندانی به آبیاری انسانی ندارند.

وی افزود: منظور از اینکه نیاز به آبیاری انسانی ندارد به این معنی که چنانچه بذر یا نهال آنها در طبیعت کاشته شود تنها در سال‌های اول نیاز به آبیاری مختصری دارند و بعد از آن نیاز خود را از بارندگی‌های سالانه تأمین می‌کنند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با تاکید بر حفظ و گسترش فضای سبز شهری گفت: این درختان در فرایند چند میلیون ساله تکامل ویژگی‌های بقا در طبیعت خشن را به دست آورده‌اند و در مقابل آفت‌ها و بیماری‌ها مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

به گزارش ایرنا، برنامه کاشت یک میلیارد اصله نهال در دولت سیزدهم برای حفاظت از خاک کشور از سال گذشته آغاز و همسو با این رویکرد استان های مختلف باید تعهدات خود را در اجرای طرح عملیاتی کنند.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال و با کمک مردم، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و جامعه شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

مساحت جنگل ها و مراتع استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار است که رتبه ششم مساحت جنگل های زاگرس را داراست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha