هزار و ۴۰۰ اصله نهال در کرمانشاه کاشته شد

کرمانشاه - ایرنا -هزار و ۴۰۰ اصله نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال امروز سه‌شنبه طی مراسمی در شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه با حضور جمعی از مسوولان و دوستداران محیط زیست همزمان با سراسر کشور کاشته شد.

به گارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در این مراسم بر اهمیت منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است و در احادیث روایات و همه ابعاد زندگی درختکاری را به عنوان یک صدقه جاری دانسته‌اند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی امسال متفاوت‌تر نسبت به سال‌های گذشته است. بر مبنای تصمیمات کنوانسیون‌های بین‌المللی ایران متعهد به کاشت یک میلیارد نهال کرده‌اند که سهم استان کرمانشاه حدود ۳۶ میلیون نهال است.

هزار و ۴۰۰ اصله نهال در کرمانشاه کاشته شد

کولانی گفت: تاکنون در استان کرمانشاه در اجرای این طرح از کشور عقب نیستیم. به عنوان مثال در یکی از روستاهای شهرستان سرپل ذهاب هر خانوار یک نهالستان را تولید کرده‌اند و خودشان نیز از درخت‌ها مراقبت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مواردمهمی که در این طرح وجود دارد این است که آنچه را که الان داریم از آن حفاظت کنیم و به جای نهال کاری باید درخت یاری را هم انجام دهیم. در تعهدات امسال حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اصل نهال تعهد تولید داشتیم که تاکنون سه میلیون تولید و کشت شده است و در هفته منابع طبیعی یک میلیون دیگر کشت خواهیم داشت و تا پایان سال ۲ میلیون دیگر نیز کشت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون اصله نهال در استان کرمانشاه کشت شده است، گفت: مجموع نهال های کاشته شده در استان کرمانشاه تا آخر سال به پنج میلیون اصله می‌رسد.

هزار و ۴۰۰ اصله نهال در کرمانشاه کاشته شد

به گزارش ایرنا، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال و با کمک مردم، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و جامعه شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

مساحت جنگل ها و مراتع استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار است که رتبه ششم مساحت جنگل های زاگرس را در کشور داراست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha