انتخابات در حوزه انتخابیه مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم رسید

شیراز-ایرنا- رئیس حوزه مرکزی ستاد انتخابات شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد گفت: با پایان نفس گیر شمارش و قطعی شدن نتایج آرای نامزدهای انتخاباتی، انتخابات مجلس دوازدهم در این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

اسماعیل خوشبخت روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا مجموع آرای مأخوذه در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد را ١٢۶ هزار و ١۴١ نفراعلام کرد.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه را ۴۰درصد عنوان کرد و ادامه داد: بدین ترتیب پس از شمارش نهایی آرای مأخوذه در حوزه انتخابیه هر سه شهرستان؛ اسفندیار عبدالهی با کسب١۸هزار و ۵٩٨ رای و سیروس سجادیان با کسب ١۴هزار و ۵٣٠ رأی و با کسب آرای بیشتر راهی دور دوم انتخابات شدند.

وی اعلام کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی چنانچه در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان اکثریت حداقل یک پنجم آرا حاصل نشود، انتخابات ۲مرحله‌ای خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون انتخابات مجلس، تمامی رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند، شرکت خواهند کرد و کسانی‌که در مرحله اول در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.

زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم طبق تبصره ۳ ماده فوق، وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان زمان انجام مرحله دوم انتخابات را ظرف «یک ماه» پس از اعلام نتیجه مرحله اول و تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، تعیین و اعلام خواهد کرد.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز، پاسارگاد در وفاصله‌ ۱۳۵ کیلومتری و شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha