۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85433935
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شرایط برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در فارس مهیاست

۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85433935
شرایط برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در فارس مهیاست

شیراز- ایرنا- مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس گفت: شرایط برای برگزاری باشکوه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مهیاست و تدابیر و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، محمد رضایی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: جلسات منظم ستاد انتخابات برای برگزاری این انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان بناست به شکل الکترونیکی برگزار شود که دوره‌های آموزشی جدید ویژه عوامل شعب هم اینک در حال اجرا است.

شرایط برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در فارس مهیاست

رضایی اظهار کرد: همانند مرحله اول انتخابات، هیات استانی بررسی تبلیغات استانی نیز فعالیت خود را به منظور اجرای دستورالعمل‌های هیات اجرایی مرکزی در بحث تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم برای برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغاتی آغاز کرده است.

استان فارس دارای ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس است که حوزه انتخابیه شیراز و زرقان دارای چهار نماینده و ۱۴ حوزه دیگر هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشیده و نمایندگان سایر حوزه‌های انتخابیه در دور نخست مشخص شدند.

در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ۲ نفر از چهار کاندیدای نمایندگی مجلس یازدهم در این حوزه انتخابیه یعنی روح الله نجابت و جعفر قادری در این دوره منتخب شدند و علیرضا پاک فطرت، ابراهیم عزیزی، سید اسماعیل حسینی و رحمت الله مرزوقی برای کسب ۲ کرسی باقیمانده در مرحله دوم با هم رقابت خواهند کرد.

در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز اسفندیار عبداللهی و سیروس سجادیان به مرحله دوم راه یافته‌اند که تکلیف سه کرسی باقیمانده فارس یعنی۲ حوزه انتخابیه شیراز و زرقان (۲ کرسی) و مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد (یک کرسی) در انتخابات روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه جاری و همزمان با سراسر کشور در استان فارس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha