شمارش آرا در شعب اخذ رأی مازندران آغاز شد

ساری - ایرنا - فرآیند شمارش آراءِ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با پایان یافتن مهلت قانونی رأی‌گیری در سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی سراسر استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عوامل اجرایی انتخابات در شعب اخذ رأی مازندران با پایان زمان رأی‌گیری شمارش آراءِ به صندوق انداخته شده توسط مازندرانی‌ها را آغاز کردند و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران وارد مرحله نهایی شد.

شمارش آرا در شعب روستایی و مناطق دورافتاده و کم‌جمعیت از ساعتی پیش با هماهنگی ستاد انتخابات استان و موافقت رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات مازندران آغاز شده بود و اکنون شمارش آرا در همه شعب اخذ رأی استان اجرایی شده است.

به گفته سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران، در صورتی که حضور مردم در برخی شعب اخذ رأی ادامه داشته باشد تا زمان اخذ آخرین رأی از افراد فعالیت شعبه ادامه خواهد داشت.

استاندار مازندران همچنین از همه نامزدهای انتخابات و عوامل ستادهای انتخاباتی نامزدها و هواداران آن‌ها خواست که تا پایان فرآیند شمارش آرا و اعلام نتیجه قطعی توسط ستاد انتخابات مازندران از مطرح کردن و انتشار خبرهایی مبنی بر پیروز شدن در انتخابات بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، برای انتخابات ۱۱ اسفند سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار بود.

همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند که از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق انداختند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha