دادستان مازندران: تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می شود

ساری-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت که تعدادی از قضات در روز انتخابات در شهرستان و بخش های تابعه برای صدور دستورهای لازم در مورد تخلفات انتخاباتی تمامی مناطق را با قید فوریت بررسی خواهند داد.

محمد کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر استقرار قضات در روز انتخابات برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در هر حوزه قضایی دادسراها و دادگاه های شهرستان ها و نیز دادگاه های بخش ها یک قاضی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی حضور دارند.

وی ادامه داد:‌ ۲۱ دادسرا، ‌ ۲۱ دادگاه در شهرستان و دادگاه های بخش مازندران این قضات حضور دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران اظهار داشت:‌ این قضات در دادگاه ها و دادسراها حضور دارند و آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی داوطلبان و هواداران آنها هستند.

وی ادامه داد: معاون دادستان و بازپرس ویژه جرایم انتخابات در همان روز و شب به جرایم احتمالی به صورت ویژه رسیدگی خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است. همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شده است.

۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی امروز باید از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق بیندازند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha