۶۰ هزار عامل اجرایی و حفاظتی در انتخابات مازندران مشارکت دارند

ساری-ایرنا- رییس ستاد انتخابات مازندران گفت:‌ افزون بر ۶۰ هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی برای برگزاری انتخابات در سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در استان حضور دارند.

قاسم عزیزاده گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره به نیروسازی و تقویت سرمایه اجتماعی نظام نیز توجه ویژه‌ای شده است و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی های بسیار گسترده، ممتد و فشرده‌ای در بخش‌های مختلف استان در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، پرشور و رقابتی در نظر گرفته و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف انتخابیه، شرایط، امکانات و بضاعت‌هایی فراهم شده است و تمهیدات متعددی را هیأت‌های اجرایی با محوریت فرمانداران برنامه‌ریزی کردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت:‌ ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر در مازندران واجد شرایط رای دادن هستند.

وی تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران ۳۳۲ نفر اعلام کرد و افزود:‌ حوزه انتخابیه ساری و میاندورود با تعداد ۶۳ نفر بیشترین تعداد نامزدها را در ۹ حوزه انتخابیه مازندران را دارند.

به گزارش ایرنا، برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است. همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شده است.
۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی امروز باید از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق بیندازند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha