امنیت انتخاباتی در همه شعب اخذ رأی مازندران برقرار است

ساری - ایرنا - رییس هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آرای مردم حق‌الناس است، گفت: امنیت انتخاباتی و سلامت برگزاری فرآیند رأی‌گیری در همه شعب اخذ رأی مازندران برقرار است و نامزدهایی که نتوانستند نماینده ‌ای را در شعبه‌های اخذ رای معرفی کنند اصلا نگران نباشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی اصغر زکوی امروز -جمعه- در دیدار با استاندار مازندران به گلایه برخی نامزدها نسبت به نداشتن نماینده‌ای در شعب اخذ رای اشاره کرد و افزود: همه اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات از بین نیروهای معتمد مردمی انتخاب شدند و به صورت بی‌طرفانه و براساس قانون به وظیفه‌شان عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: اصل حضور تمام نیروهای برگزار کننده در انتخابات اعم از هیئت‌های اجرایی و نظارتی بر بی‌طرفی و رعایت قانون و قانون‌مداری است و هیچ کس حق ندارد از این چارچوب خارج شود.

رییس هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از آرای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری به بهترین شکل صیانت می‌کند و نامزدهایی که در معرفی نمایندگان خود برای حضور در شعب اخذ رأی جا ماندند اصلا نگران نباشند.

زکوی با بیان این‌که صیانت از انتخابات وظیفه شورای نگهبان و وزارت کشور است، افزود: این اطمینان را از سوی دستگاه‌های اجرایی و خودمان به مردم و داوطلبان می‌دهیم که امانت‌دار هستیم.

وی با اظهار این که بعضی از نامزدها نسبت به این که نتوانستند نماینده‌ای برای شعب اخذ رأی معرفی کنند گلایه دارند، اظهار کرد: این گلایه درست نیست. زیرا شورای نگهبان با راه‌اندازی سامانه‌ای از یکم تا ۶ اسفند این فرصت را به نامزدها برای معرفی نمایندگان‌شان داده و حتی این موضوع از طریق پیامک به نامزدها اطلاع‌رسانی شده بود. نامزدها ۶ روز فرصت داشتند تا نمایندگان خود را در سامانه معرفی کنند. اما به همه نامزدها اعلام می‌کنیم که شورای نگهبان به عنوان نماینده آن‌ها از آرای‌شان صیانت می‌کند.

امنیت انتخاباتی در همه شعب اخذ رأی مازندران برقرار است

به گزارش ایرنا، برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است. همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شده است.

۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی امروز باید از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق بیندازند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha