حاشیه‌های انتخاباتی در مازندران؛ فوری به فضای مجازی بیایید!

نوشهر - ایرنا- هوای سرد و برفی مازندران تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را از فضای حقیقی به مجازی کوچ داده به طوری که همه گروه های رسمی شبکه های اجتماعی تا خانوادگی و صنفی با انتشار مطلبی با محتوای "فوری" از کاربران می خواهند برای دور نماندن از فضای انتخاباتی به گروه یا کانال های نامزدهای تحت حمایت شان بپیوندند.

به گزارش ایرنا، در چند روز اول تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی همه تلاش های آنان اعم از نصب بنر و تصاویر گرفته تا اظهار و نظرهای رو در رو و حضور در جلسات و نشست های عمومی و قومی و قبیله ای متمرکز شده اما هنگامی که هواشناسی وضعیت جوی مازندران را از روز دوشنبه تا روز جمعه نامساعد اعلام کرد و نامزدها نیز در چنین شرایطی امکان تبلیغات برایشان سخت شده تصمیم اجباری گرفتند تا از فضای مجازی مدد بگیرند تا بتوانند از گردونه رقابت و معرفی خود به شهروندان نسبت به دیگر نامزدها عقب نمانند.

هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی، نسبت به جاری شدن سیلاب، کولاک برف و یخبندان و همچنین سقوط در مناطق مختلف مازندران هشدار داد.

هواشناسی روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد، منطقه اثر این سامانه سرد بارشی در نیمه غربی از روز چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه و در نیمه شرقی استان نیز از بعدازظهر چهارشنبه تا بامداد جمعه اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با بارش متناوب باران، وزش باد و در میان بند و ارتفاعات نیز با بارش برف همراه خواهد بود.

بررسی میدانی خبرنگاران ایرنا در مازندران از شبکه های اجتماعی ۲۲ شهرستان استان مازندران در همین ارتباط حاکی از آن است که در این شبکه های اجتماعی تصاویر و کلیپ ها و نوشته های راهبردی این نامزدها بارگذار می شود تا به مخاطبان آن شبکه معرفی شوند.

البته برخی از لیدرهای شبکه های مجازی در استان مازندران از این فرصت پیش آمده برای کسب درآمد خود نسبت به بارگذاری پیام ها، تصاویر و مطالب این دسته از نامزدهای انتخاباتی تلاش وافر دارند تا به منویات شان برسند.

شماری از شهروندان و هواداران نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان های مازندران در تماس خبرنگاران ایرنا به آنها کوچ تبلیعات حقیقی نامزدها به فضای مجازی را تایید کرده و گفتند: این تبلیغات علاوه بر شبکه های رسمی اجتماعی در هر شهرستان به گروه های هم قومی و قبیله ای و خانودگی نیز کشیده است و بیشتر گفت و گوی های شهروندان در این گروها گپ های انتخاباتی شده است.

حاشیه‌های انتخاباتی در مازندران؛ فوری به فضای مجازی بیایید!

همچنین نامزدها نیز از با توجه سردی و برفی بودن هوای مازندران از کوچ تبلیغات نامزدها به فضای مجازی نیز استقبال کرده و از هوادرانشان خواستند تا آنجا که ممکن است از این گروه های خانوادگی و قومی خود نیز نهایت بهره تبلیغاتی را ببرند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از انصراف ۲۳ داوطلب نمایندگی مجلس دیگر در شبانه روز گذشته در استان خبر داد و گفت:‌ تاکنون۱۳۲ نفر از ادامه حضور در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان انصراف دادند.

قاسم عزیزاده گرجی روز سه شنبه افزود: آمار ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع ۷۴۸ نفر در حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران بود که از این تعداد ۴۷۸ نفر از هیات نظارت، ‌هیات اجرایی و شورای نگهبان تاییده صلاحیت گرفتند.

وی ادامه داد:‌با تایید صلاحیت های انجام شده، این تعداد افراد در فرایند انتخابات قرار گرفته اند و از سوم اسفند تبلیغات رسمی خود را آغاز کرده اند.

به گفته رییس ستاد انتخابات مازندران با توجه اینکه تا ۷۲ ساعت مانده به زمان برگزاری انتخابات داوطلبان می توانند انصراف خود را اعلام کنند، تاکنون ۱۳۲ داوطلب انصراف داده اند و ۳۷۰ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی مانده اند.

وی گفت که از این تعداد ۱۲۹ نفر آقا و سه نفر خانم هستند که از ادامه حضور در عرصه انتخابات انصراف دادند.

عزیزاده گرجی توضیح داد:‌ با توجه به چهار راهبرد انتخاباتی فرموده رهبری به منظور فراهم کردن بسترهای مشارکت انتخاباتی با حضور اقشار موثر در حوزه های ورزشی، ‌هنری، ‌ادبی، تلاش شده است تا زمینه جذب آرای خاکستری را فراهم کنیم.

وی در خصوص راهبرد امنیت انتخابات نیز گفت که با انجام تلاش های لازم و اندیشیدن ساز و کار این مساله، ‌آرامش لازم برای این منظور برقرار شده است.

عزیزاده گرجی افزود:‌ در راهبرد رقابت انتخاباتی در تمامی حوزه های انتخاباتی فضای خوب رقابت همراه با رفاقت میان داوطلبان ایجاد شده است که این خود موجب تامین آرامش لازم می شود.

حاشیه‌های انتخاباتی در مازندران؛ فوری به فضای مجازی بیایید!

وی ادامه داد: به منظور تامین سلامت انتخابات با بهره گیری از نظارت مردم و مجریان انتخابات این امر نیز محقق شده است.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۳۷۰ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha