واکاوی آمارهای انتخاباتی| در مازندران چه تعداد واجد شرایط رای دادن هستند؟

ساری-ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: در استان مازندران، ۲ میلیون و ۴۸۷هزار و ۲۴۴ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

قاسم عزیزاده گرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد رای دهنده استان مازندران، ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ نفر رای اولی هستند و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نخستین حضور آنها در عرصه انتخابات و برای رای دادن است.

وی ادامه داد: جمعیت رای اولی‌ها در این استان شامل ۵۷ هزار و ۶۱۴ نفر مردم و ۵۵ هزار و ۳۱۸ نفر بانو است.

سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری مازندران گفت: با توجه اینکه تا ۷۲ ساعت مانده به زمان برگزاری انتخابات داوطلبان می توانند انصراف خود را اعلام کنند، تاکنون ۱۳۲ داوطلب انصراف داده اند و ۳۷۰ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی مانده اند.

وی افزود: در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب و پرشور انتخابات در مازندران فراهم است.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۳۷۰ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

مازندران دارای ۹ حوزه انتخابیه است و ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha