یارگیری نامزدهای انتخاباتی در مازندران؛ از مجالس عروسی تا آرایشگاه‌های زنانه

ساری-ایرنا- هرچند در ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی، بانویی از مازندران به عنوان نماینده پایش به این نهاد نرسیده است اما در زمان کوران تبلیغات انتخاباتی این قشر کولاک کرده اند و حضوری پُررنگی برای تبلیغ نامزدها از مجالس عروسی تا آرایشگاه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌حضور و فعالیت زنان در تبلیغات انتخاباتی در برخی فضاها و اماکن که دسترسی نامزدهای مرد مجلس شورای اسلامی وجود ندارد به عنوان مبلغ و نماینده نامزد مورد نظر نقش حایز اهمیتی در جذب آرا دارد.

نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تمام توان به دنبال استفاده از ظرفیت فضاها و اماکنی که افراد در آنها وجود دارند، هستند تا خودشان را عرضه و معرفی کنند و در این زمینه حتی نمی خواهند گوشه ای از این ظرفیت بدون استفاده باقی بماند. آنها که بدنبال افزایش شانس خود برای پیروزی هستند حتی حاضر نیستند بخش اندکی از این شانس خود را از دست بدهند و دراین میان نقش زنان بسیار پر رنگ و پررنگ تر می شود.

مجالس روضه، باشگاه های ورزشی، سالن های آرایش، خیاطی و مجالس عروسی از جمله این فضاهای زنانه ای هستند که امکان حضور نامزدهای مرد مجلس شورای اسلامی فراهم نیست و آنان با استفاده از ظرفیت زنان ستادهای خود از این ظرفیت استفاده می کنند.

هرچند تعداد حضور بانوان در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد انتخاباتی به نسبت مردان کمتر باشد و حدود هشت درصد داوطلبان در استان مازندران را زنان تشکیل می دهند اماحضور فعال بانوان درعرصه تبلیغات و ستادهای انتخاباتی است که حتی در این حضور زنان برای تبلیغات، سرگروهی همسران نامزدهای مجلس شورای اسلامی است.

یارگیری نامزدهای انتخاباتی در مازندران؛ از مجالس عروسی تا آرایشگاه‌های زنانه

همسران نامزدهای انتخابات دوازهمین دوره مجلس شورای اسلامی با این اقدام خود اثبات کردند که زن ایرانی همیشه دوشادوش مرد خود در تمامی عرصه های حضور می یابد. اکنون در برهه ای دیگر از انتخابات، زنان با حضور در فضاهای زنانه از این فرصت برای تبلیغات استفاده می کنند.

اظهارنظر حمایت از همسران از سوی تنی چند از همسران نامزدهای مجلس شورای اسلامی پاسخی بود که آنان به خبرنگار ایرنا دادند و آنان اظهارداشتند که از تمامی فرصت ها برای تبلیغ همسر خود استفاده خواهند کرد تا نقطه کوری باقی نماند و به این صورت شانس را برای کسب آرا افزایش دهند.

از نکات حایز اهمیت در فعالیت تبلیغات انتخاباتی در این است که زنان فاتح محدوده خاصی از حضور افراد جامعه برای عرضه و تبلیغات هستند. محافل مذهبی و روضه زنانه، آرایشگاه ها، باشگاه های ورزشی و دیگر مجالس زنانه حوزه فعالیت آنان است و آنان از اینکه قادر هستند نقش مهمی را در عرصه تبلیغات بخاطر این مساله ایفا بکنند ابراز خرسندی می کنند.

این زنان از اینکه تنها فاتحان اصلی محافل زنانه برای تبلیغات هستند از این مساله ابراز خرسندی می کنند که این اماکن ورود ممنوع نامزدهای مرد مجلس شورای اسلامی است و آنان به اتکای فعالیت زنان می توانند خودشان را معرفی کنند.

حال آنکه در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی بانوان مازندران به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی حضوری دراین عرصه نداشتند ولی این به آن معنا نیست که همیشه این روند تکرار خواهد شد چرا که در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور خوبی از بانوان به عنوان نامزد انتخابات هستیم بطوری که براساس آمار ارائه شده از سوی ستاد انتخابات مازندران حدود هشت درصد نامزدهای تایید صلاحیت شده استان را بانوان به خود اختصاص می دهند.

یارگیری نامزدهای انتخاباتی در مازندران؛ از مجالس عروسی تا آرایشگاه‌های زنانه

هم اکنون آمار نامزدهای مجلس شورای اسلامی در این استان که وارد میدان تبلیغات انتخابات شدند به ۴۳۷ نفر رسیده است.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۳۹۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha