۴۰۱ هزار نفر در بابل واجد شرایط رای دادن هستند

ساری - ایرنا - سرپرست فرمانداری بابل با بیان این که، ۴۰۱ هزار نفر در بابل واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: در این شهرستان ۵۲۱ شعبه اخذ رای آماده برگزاری انتخابات باشکوه است.

علی پیر فلک روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: از مجموع تعداد واجدین شرایط رای دادن در بابل ۱۸ هزار و ۴۹۲ نفر رای اولی هستند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۶ بخش و هفت شهرستان بابل ۵۲۱ شعبه اخذ رای فعال است که شهر بابل با ۱۵۸ شعبه، لاله آباد ۸۰ شعبه، بخش مرکزی ۷۶ شعبه، بندپی شرقی ۵۱ شعبه، گتاب ۴۶ شعبه، بندپی غربی ۴۵ شعبه، بابلکنار ۳۸ شعبه، و شهر امیرکلا ۲۷ شعبه اخذ رای آماده برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند است.

پیرفلک با بیان این که، در ابتدای فرایند ثبت نام ۲۰۳ نفر برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۴ نفر موفق به ثبت نام نهایی شدند، خاطر نشان ساخت: از این تعداد ۶۹ نفر در هیات اجرایی و نظارت تائید صلاحیت شدند و ۱۸ نفر در ادامه راه انصراف دادند که در حال حاضر ۵۷ نامزد برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در بابل به رقابت می پردازند.

این مقام مسوول تصریح کرد: تمامی زیر ساخت های لازم و اقدامات خدماتی و پشتیبانی برای برگزاری انتخابات پرشور فراهم است.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل داری ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۳۹۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha