نامزد انتخابات مجلس: مجمع نمایندگان باید دولت را برای توجه ویژه به لرستان مجاب کند

خرم آباد - ایرنا - داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه خرم آباد و چگنی گفت: لرستان شاخصه های بدی از نظر رشد و تولید دارد و مجمع نمایندگان استان باید بتواند دولت را مجاب کند که این استان را به صورت ویژه ببیند.

علی جهان آرا روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان ضمن ارائه برنامه های خود به عنوان داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیران لرستان در حوزه اجرا و حقوقی ناکارآمد هستند و اکنون استانی فلاکت زده و بیمار داریم که طی یک دهه در رتبه های یک تا سه فلاکت قرار دارد و بخش بزرگی از این مشکل به دلیل مدیریت ناکارآمد است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری های حقوقی و قانونی عملکرد کاری نامطلوب مدیران از مطالبات جدی مردم لرستان است اظهار داشت: ۱۲ میلیارد متر مکعب رواناب از لرستان خارج می شود و ۵۰۰ روستا با تنش آبی مواجه است که این ناشی ازعدم مدیریت صحیح در حوزه مدیریت آب می باشد.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارها سه درصد معادن کل جهان در لرستان وجود دارد و این در حالیست که شبکه ریلی نیز در استان وجود ندارد تا قلب تپنده محورهای مواصلاتی و شاهرگ های حیاتی اقتصادی در لرستان باشد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه ویژه دولت به لرستان باعث می شود سطح اعتبارات و اختصاص آن افزایش یابد و راهکار عملیاتی و عالمانه ای را در استان پی ریزی کنیم که در سنوات آینده براساس این برنامه ریزی بتوانیم شاهد رو به رشد بودن لرستان در حوزه صنعت، اقتصاد و معیشت مردم، شغل پایدار، مسکن و تسهیل ازدواج جوانان باشیم.

جهان آرا گفت: فلاکت جمع تورم و بیکاری در لرستان است و باید برای این قامت بیمار استان که بخش اعظم آن از مدیریت ناصواب و ناکارآمد است هرچه سریعتر چاره اندیشی کنیم.

وی اظهار داشت: لرستان هنوز در محور توسعه قرار نگرفته و قطار توسعه آن از ریل خارج شده است بنابراین باید با راهکارهای قانونی دوباره به ریل توسعه بازگرد و این امیدواری و سطح مشارکت گسترده می تواند موجب گستردگی توسعه در لرستان باشد.

تکمیل برج های ۲قلو و هتل صخره ای از مطالبات جدی مردم است

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: زمان حضور در شورای اسلامی شهر خرم آباد باوجود به منابع محدود مالی در شهرداری و عدم توسعه درآمد پایداری در یک دوره چهارساله از سال های ۹۲ تا ۹۶ حدود ۲۰ پروژه مهم مدیریت عمرانی در خرم آباد ایجاد شد.

جهان آرا اظهار داشت: در این دوره ترمینال برون شهری بعد از چهار دهه، پارک ۴۴ هکتاری و مرکز رفاهی پارک شاپوری در جنوب شهر خرم آباد ایجاد شد همچنین تقاطع غیرهمسطح بهارستان، سه پل جهادگران، شهید صارمی و ۹ دی افتتاح شدند.

وی ادامه داد: در دوران تصدی مدیریت کتابخانه های عمومی استان عملیات اجرایی طرح کتابخانه مرکزی که ۲۰ سال از کلنگ زنی آن گذشته بود از سرگیری و با جذب اعتبارات فعال شد.

جهان آرا با بیان اینکه کارخانه تولید کمپوست خرم آباد نیز از چرخه تولید خارج شده است افزود: این طرح تعطیل با ایجاد سوله در کارخانه کمپوست شهرداری برای زباله های دوره و چگنی فعال شد که پس از پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر خرم آباد پیگیری نشد.

وی با اشاره به طرح تعطیل برج های ۲قلوی خرم آباد گفت: این طرح با وجود پیگیری های فراوان اکنون نیمه کاره رها شده و مشکلاتی برای سیمای شهر خرم آباد ایجاد کرده است که به دلیل عدم پیگیرهای حقوقی و قانونی از طرف مدیران ناکارآمد است.

وی افزود: قرارداد طرح برج های ۲قلو نیز با شرکت معین کوثر بعنوان یکی از هلدینگ های بزرگ اقتصادی منعقد شده است که این طرح شامل ۲برج ۳۳ طبقه بود که باید نماد تجاری خرم آباد تعریف می شدند تا مردم از رونق اقتصادی آنها بهره مند شوند اما متاسفانه اکنون اعتقادی به هلدینگ های اقتصادی وجود ندارد که باید پیگیری های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر برج های ۲قلو طرح های نیمه کاره زیاد دیگری نیز در سطح شهر خرم آباد وجود دارد اظهار داشت:هتل پارک صخره ای خرم آباد در بیست و سومین سال کلنگ زنی قرار گرفته اما همچنان موانع پیش روی اجرای این طرح برطرف نشده است و این سیطره های ناخشنود در شهر خرم آباد بایدتوسط کارگروه زبده پیگیری حقوقی شوند.

انتخاب نمایندگان باید در تراز عقلانیت و جمهوری اسلامی باشد

وی افزود: وظیفه نمایندگان، قانون گذاری و نظارت و نماینده در طول دوران نمایندگی موظف است نسبت به تصویب لوایحی که به مجلس ارایه می شود و طرح های پیشنهادی و مشارکتی خودش در راستای بهبود وضعیت کشور گام بردارد همچنین در حوزه ملی بحث نخست، اولویت اقتصاد کشور و بهبود معیشت مردم است.

جهان آرا اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی باید به سمتی حرکت کند تا اقتصاد کشور فعال، موانع تولید برطرف، اشتغال پایدار ایجاد و تامین اجتماعی و رفاهی برای مردم بصورت گسترده ایجاد شود و حتما باید مجلس آینده در حوزه منابع به ویژه آب و منابع، مدیریت قانونمند ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حوزه امنیت پایدار ضمن حفظ اقتدار نظام، باید سطح تعاملات منطقه ای و جهانی افزایش یابد و برای حوزه پولی و ارزی کشور و ثبات ارزش پول ملی تلاش و پیگیری های علمی، تخصصی و عالمانه ای صورت بگیرد.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی باید در حوزه جوانان برای اشتغال پایدار، ازدواج و مسکن برنامه های عملیاتی و قانونی خوبی تصویب کند و برای اجرای آنها نیز تا پایان نظارت دقیقی را انجام دهد.

جهان آرا افزود: مصوبات مجلس شورای اسلامی باید در خدمت ارتقای کشور و رضایت مندی مردم باشد و طرح های قانونی که مبادی فساد را تشخیص می دهد و راهکارهای قانونی برای مبارزه با فساد را اجرایی و قانون گذاری کند.

وی ادامه داد: باید با مجلسی کاملا شیشه ای و شفاف مواجه شویم و طرح شفافیت آرا و طرح تعارض منافع در دوره آینده مجلس به تصویب برسد.

جهان آرا تاکید کرد: باید برای داشتن مجلس قوی، ضد فساد و تمام قد در خدمت مردم و نظام، نماینده ای در تراز عقلانیت و جمهوری اسلامی انتخاب شود تا هم نگاه منطقه ای و هم نگاه جهانی داشته باشد و به تمام شاخصه های رو به رشد کشور توجه کند.

به گزارش ایرنا علی جهان آرا دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت علوم اداری و کارشناسی ارشد اصول دین و معارف علوی و متولد شهرستان خرم آباد است.

همکار رایزینی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر، عضو اصلی سایت مجمع مدیران دانش بنیان کشور، مشاور استاندار لرستان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان، رییس دوره چهارم شورای اسلامی شهر خرم آباد، معاون اداری مالی بنیاد بین المللی غدیر لرستان، رییس روابط عمومی و اسناد آموزش و پرورش، عضو شورای راهبردی و رییس کمیسیون فرهنگی و زیست شهری خرم آباد از سوابق اجرایی جهان آرا و وابسته به جریان اصولگرایان است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و در حال حاضر ۳۵۰ کاندیدا در این رقابت حضور دارند.

به گزارش ایرنا، تمامی کاندیداها از هر طیف و جناحی می توانند در دفاتر ایرنا حضور یافته و به تشریح برنامه های خود بپردازند و محتوای گفتگوها در قالب خبر مکتوب و فیلم برای عموم مردم انتشار خواهد یافت.

نامزدهایی که مایل به استفاده از فرصت فراهم شده از سوی ایرنا برای شفاف سازی نسبت به برنامه های خود هستند می‌توانند روزانه از ساعت ۸ تا ۱۶ با شماره تلفن ۰۶۶۳۳۲۲۰۸۰۸ و ۰۶۶۳۳۲۲۰۸۰۷ دفتر خرم آباد و ۰۶۶۴۲۵۳۰۷۱۲ دفتر بروجرد تماس حاصل نمایند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha