نامزد انتخابات مجلس: موقعیت ترانزیتی و جاذبه های گردشگری برگ برنده توسعه لرستان است

خرم آباد - ایرنا - داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه خرم آباد و چگنی گفت: رونق اقتصادی، احیای واحدهای تولیدی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم، مهم ترین اولویت استان لرستان است که در صورت کسب اعتماد مردم، این موارد را با تمام توان پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، حسین میردریکوندی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان ضمن ارائه برنامه های خود به عنوان داوطلب انتخابات مجلس، اظهار کرد: مسایل اقتصادی را در محوریت برنامه های ملی خود ترسیم کرده و به همین منظور در حوزه اقتصاد و مسایل کلان این حوزه و ارتباط اقتصاد با استان و حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی و میزان اثر گذاری این مهم بر زندگی و معیشت مردم برنامه هایی را در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کرده ام که معتقدم این برنامه های اقتصادی برای مردم اثرگذار هستند.

وی اظهار داشت: در خصوص مسایل کلان و ملی باید به گونه ای صحبت کنیم که مردم بعنوان جامعه هدف طبقه بندی شده از این سخنان بعد از تصویب قوانین عایداتی داشته باشند ، در حوزه اقتصاد و کیفیت محصولات ایران خودرو مدعی هستم باید کیفیت افزایش و قیمت هایی که به صورت تصاعدی افزایش داشته است به اندازه کیفیت این خودروها در قیاس با سایر خودروهای وارداتی که در اختیار درصدی از مردم قرار دارند، تناسب لازم برقرار شود.

خودروهای داخلی در شأن ملت ایران نیستند

وی ادامه داد: در صنعت نمی توان خودروی لندکروز را با پژو ۲۰۶ مقایسه کرد ، باید کیفیت و امنیت خودرو در اولویت قرار گیرد ، چراکه این همه فوتی های جاده ای که در مقایسه با متولدین کشور بسیار زیاد است، نشانگر لزوم افزایش کیفیت صنعت خودروسازی است، یک نماینده قوی حرفی می زند که در آرامش خاطر خانواده ها تاثیرگذار باشد و صنعت خودرو باید در راستای امنیت سرنشین ها و آرامش خاطر خانواده ها در این حوزه فعال شود.

میردریکوندی گفت: موسساتی در سطح کشور وجود دارد که مخصوص طبقات ضعیف هستند ، اما در لرستان این موسسات فعال نیستند ، بنیاد مستضعفان که قبلا در سطح استان فعال بود، اکنون فعالیتی نمی کند که از مسئولین این بنیاد تقاضا دارم به فعالیت در این استان ادامه دهند، چراکه جایی مناسبتر از لرستان برای خدمت به محرومان پیدا نمی شود.

مهمترین مسئله در توسعه لرستان شاخص های اعتباری هستند

وی با بیان اینکه در راستای توسعه استان مهمترین مسئله شاخص های اعتباری هستند اظهار داشت: شاخص های لرستان را در راستای تخصیص اعتبارات به این استان منابع طبیعی و کشاورزی، دامداری، زراعت، شیلات، صنایع تبدیلی وابسته در نظر گرفته اند.

وی خطاب به مسوولان دولت های گذشته تاکنون اظهار داشت: اگر عمده ترین شاخص های این استان کشاورزی و منابع طبیعی بوده است ، چرا برای کشاورزی باید گاوآهن از استان های همجوار تهیه کنیم و کارخانه تولید گاو آهن در لرستان ایجاد نشده است؟ چرا کمباین و تراکتور را باید از تبریز و کرمان بیاوریم؟

وی با اشاره به اینکه در لرستان آمایش سرزمین انجام و استعدادیابی شده است، گفت: استان در حوزه های مختلف زمینه فعالیت و کار داشته و حلقه هایی منفصلی دارد که باید به هم وصل شوند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اشتغال تنها استخدام پشت میز دولت نیست ادامه داد: لرستان ظرفیت ایجاد مشاغل خانگی دارد ولی تاکنون در این زمینه اقدام چندانی نشده است، چرا جوانان فضاهای مناسبی برای ورزش ندارند در حالیکه با افزایش مکان های ورزشی آمار بزهکاری‌ها و آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

توسعه فضاهای ورزشی مطالبه بحق جوانان لرستانی است

میردریکوندی عنوان کرد: ایجاد مکان های ورزشی حق مسلم جوانان این منطقه است ، اما چرا در مرکز قدرت همیشه لرستان را بعنوان استان چندم کشور می بینند؟ فعالیت های ورزشی و هنری در این استان باید تقویت شود چون اعتماد به جوانان باعث اشتغالزایی می شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه های فرهنگی و گردشگری افزود: حوزه بانوان در این استان نیازمند توجه بسیار بیشتری است و باتوجه به اینکه غالب جمعیت استان بانوان هستند، نیازمند اشتغالزایی و توجه بیشتر است اما چرا مسوولان به فکر ایجاد اشتغال بانوان بصورت خاص نیستند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم در این حوزه انتخابیه دسته بندی شده است، افزود: تلاش می شود با هماهنگی و نظر مردم موضوعات دارای اولویت را مطرح ، موارد نیازمند تغییرات مانند منابع طبیعی را بازبینی و قوانین این حوزه را وضع و تکمیل کرد، اراضی ۵۰ سال و ۱۰۰ سال کشت مردم باید به مردم بازگردانده شود و برنامه الگوی کشت به مردم بدهیم تا از این منابع خدادادی استفاده کنند.

رونق مهاجرت معکوس به روستاها از اولویت های کاری من است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهاجرت معکوس بدون هیچ برنامه ریزی مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: بر مهاجرت شهرها به روستاها تاکید می شود اما از طرفی موانعی برای کشاورزی و زندگی روستا نشینی ایجاد کرده اند، درحالیکه باید زمینه و بستر برای اشتیاق مردم بر زندگی روستا نشینی شود.

میردریکوندی گفت: زندگی روستا نشینی باعث افزایش تولیدات کشاورزی و صنایع دستی و اشتغالزایی می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برخی مشکلات در لرستان مانند حلقه های زنجیر بهم متصل هستند ، کشاورزی نیازمند آب است و از طرفی بحث حق آبه لرستان باید مشخص و برنامه ریزی در این راستا انجام شود.

احیای واحدهای تولیدی و فعال شدن پروژه راه آهن از اولویت های این استان است

میردریکوندی با بیان اینکه می خواهم در حوزه تخصصی آب و منابع طبیعی، تولید، صنایع وابسته به آن، حلقه های ایجاد زنجیره های تامین و مصرف متمرکز باشم، افزود: از مردم تقاضا دارم در صورت حضور در مجلس آنها را مطالبه کنند.

وی پیگیری پروژه های راهسازی، عملیات های عمرانی و صنایع تعطیل را از رئوس برنامه های خود برشمرد و گفت: طی چهار سال چهار ۳۶۵ روز زمان داریم و باید بتوانم این واحدهای تعطیل را با حضور صاحبان صنایع، مدیران مربوطه و بانک ها با تزریق تسهیلات و نظارت به چرخه تولید بازگردانیم تا کارگران به محل کار خود برگردند.

وی بر لزوم فعالیت صنایع تبدیلی در استان تاکید کرد و گفت: صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی باید در لرستان فعال شوند.

سوت قطار مسیر دورود خرم آباد باید شنیده شود

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه راه آهن دورود - خرم آباد بیان کرد: سال هاست نوید اجرای این طرح به مردم خرم آباد داده شده و اکنون وضعیت فعالیت در این طرح نسبت به گذشته خوب شده است اما در زمان چهار سال نمایندگی من، سوت قطار را باید مردم خرم آباد بشوند تا باور کنند شعار با حرف و عمل متفاوت است.

میردریکوندی با اشاره به دورانی تصدی مسولیت در چندین حوزه مختلف بیان کرد: آثار فعالیت ها و خدمت انجام شده من در این دوران مشخص و تکریم ارباب رجوع در اولویت کار و اخلاق من بوده است ، بطوریکه در مدت فعالیت در ثبت احوال بیش از ۴۵ هزار تغییر که باعث نگرانی مردم شده بود بر اساس قوانین و مقرارت انجام شد.

وی ادامه داد: در نظام مهندس کشاورزی لرستان ۱۰۰ شرکت ۱۰ نفره را با هماهنگی همکاران و اعضای شورا تاسیس کردیم که اکنون باعث اشتغال تعداد زیادی از جوانان فارغ التحصیل و دانشگاهی این استان شده است، با اجرای طرح های قابل واگذاری برای این افراد درآمد زایی خوبی انجام شد ، البته این شرکت ها باید تقویت و زمینه اجرای این برنامه ها در سطح گسترده تری انجام شود.

میردریکوندی با اشاره به دوران فعالیت در جهاد کشاورزی گفت: انجام امور و خدمت رسانی به کشاورزان و مردم در اولویت کار قرار داشت و در موارد زیادی بازدید و نظارت ها تا پاسی از شب به منظور تامین و امنیت غذایی مردم استان ادامه داشت.

وی افزود: زمانیکه به گفته آقای قالیباف در تهران گوشت مرغ با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پیدا نمی شد، در لرستان گوشت مرغ در پشت ویترین ها قرار گرفت و دسترسی با قیمت حداقل در کشور در این استان فراهم بود.

وی اظهار داشت: من برای خدمت به مردم آماده و در صورت انتخاب وسط مردم با عشق و علاقه در خدمت مردم هستم و همیشه در دسترس مردم خواهم بود.

حسین میردریکوندی دارای مدرک فوق لیسانس کشاورزی و متولد روستای ده محسن شهرستان خرم آباد کاندیدای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان، معاون توسعه اداره کل اوقاف لرستان، رئیس تنظیم بازار لرستان، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان های نورآباد، پلدختر و ازنا، رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی لرستان از سوابق اجرایی حسین میردریکوندی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha