۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85398407
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

غوغای انتخاباتی در سلسله و دلفان + فیلم

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85398407
غوغای انتخاباتی در سلسله و دلفان + فیلم

خرم آباد - ایرنا - برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان همیشه با حرارت خاصی همراه بوده و امسال نیز در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تقابل برخی نامزدهای مطرح شاهد غوغای انتخاباتی و شور اجتماعی سیاسی میان مردم این ۲ شهرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان های سلسله و دلفان در همسایگی یکدیگر قرار داشته و به صورت مشترک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند، این ۲ شهرستان به دلیل برخورداری از یک نماینده مشترک، همسایگانی دوست و برادر هستند اما در هنگامه های انتخابات مجلس شورای اسلامی در تقابلی غیرقابل وصف، تاحدودی در جدال انتخاباتی و مقابل هم قرار می گیرند.

برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ادوار مختلف در این ۲ شهرستان همیشه با شور و حرارت خاصی همراه بوده و مردم هر شهرستان سعی داشته اند نماینده ای از دیار خود را راهی مجلس کنند.

بافت طایفه ای و تعصبات قومی و قبیله ای برگزاری انتخابات در این شهرستان ها را در برخی ادوار با حاشیه و جنجال های خاصی همراه کرده است و امسال نیز با برخی تایید و رد صلاحیت ها در این حوزه انتخابیه، تقابل هایی ایجاد شده که شرایط انتخاباتی را در این شهرستان پیچیده کرده است.

رد صلاحیت برخی افراد مطرح در شهرستان دلفان باعث افزایش آرای رقبای آنها شده است به همین دلیل هرچند به طور رسمی در کارزار انتخاباتی حضور ندارند اما در پی اجماع با نامزدهای مطرح دیگری هستند تا رای رقیب دیرینه خود را کاهش دهند.

در شهرستان سلسله نیز وضعیت به همین گونه است به نحوی که با رد صلاحیت نامزد ادوار گذشته و آمدن برادر وی به صحنه انتخابات، تقابلی وصف نشدنی در میان نامزدهای مطرح شهرستان شکل گرفته که این رقابت های انتخاباتی منجر به ایجاد شور و حرارت خاصی میان حامیان آنها و مردم هر ۲ شهرستان شده است.

چند سالی است که ظرفیت فضای مجازی با تشکیل گروه و کانال های انتخاباتی به مدد انتخابات آمده است و هرچند برخی افراد ناشناس با کاربری های غیر واقعی به تخریب نامزدهای رقیب می پردازند اما در مجموع حال و هوای بسیار هیجانی و وصف نشدنی در میان لایه های مختلف مردم شکل گرفته است و افرادی که فرصت حضور در ستادها را ندارند می تواند با گشت و گذاری کوتاه میان این فضا و رویت کلیپ و صداهای بارگذاری شده از سخنرانی نامزدها تصمیم نهایی خود را برای انتخاب بگیرند.

با اعلام رسمی آزاد شدن تبلیغات نامزدها، شور و هیجانی خاص و دیدنی بر فضای انتخاباتی حوزه انتخابیه سلسله و دلفان حاکم شده و فضای کوچک این ۲ شهرستان مملو از بنرهای انتخاباتی و ستادهایی است که با بلندگوهای قوی و پخش آهنگ های حماسی و شورآفرین مردم را به حضور فرا می خوانند.

صف آرایی حامیان نامزدها مقابل ستادهای انتخاباتی امسال در نوع خود کم نظیر است و از همه گروه های سنی و جنسی از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان پرچم به دست و بنر به دست تجمع می نمایند و با تشکیل صف های بلند چند صد متری کم نظیر و حرکت در خیابان ها و میادین، سعی می کنند نظر سایر مردم را برای رای دادن به نامزد محبوب خود جلب نمایند.

پخش سرودهای حماسی همزمان با حرکت در خیابان ها و میادین و حضور نامزد مربوطه در جمع حامیان، صحنه های احساسی زیبایی را در چشم تماشاگران خلق کرده است، به گونه ای که اگر کسی هم قصد حضور در این صف آرایی ها را ندارد ناخودآگاه با صف طویل حامیان همگام شده و ساعت ها به تماشا مشغول می شود.

هرچند زنان در تمامی صحنه های انتخابات حضوری پررنگ و بارز داشته اند و نقش آنها در همراه کردن اعضای خانواده و تشویق آنان به حضور در صحنه انتخابات غیرقابل انکار بوده است اما امسال حضور بانوان جلوه های پررنگ تر و پرشورتری به خود گرفته است به گونه ای که به جرات می توان گفت امسال بانوان در ستادها حضور چشمگیرتری دارند و جمع آنان با عدد مردان حاضر در صحنه برابری می کند.

از تشکیل صف های طویل خیابانی که بگذریم، امسال با بساط های پذیرایی متفاوتی هم از سوی نامزدها مواجه هستیم چراکه هریک سعی می کنند با پهن کردن سفره های رنگارنگ تری گوی سبقت را بربایند و حالا تقریبا همه شهروندان می دانند خوان رنگین ضیافت انتخاباتی در ستادها و منزل حامیان کاندیداها گسترده است.

علاوه بر این نامزدهای مطرح هر شهرستان سعی می کنند در این ایام باقیمانده از تبلیغات با جمع کردن حامیان، راه اندازی کاروان های خودرویی، حضور در شهرستان دیگر و برگزاری تجمعات بزرگ و سخنرانی در جمع مردم، آرای شهرستان مقابل را نیز به سبد خود سرریز کنند.

بانوان و جوانان حاضر در تجمعات تبلیغاتی با هلهله و شادی و به اهتزاز درآوردن پرچم های ملی و بنرهای تبلیغاتی نامزد محبوب، مردم را به حضوری حماسی فرا می خوانند و وجود کودکان پرشوری که در آغوش اینچنین مادرانی مشق انتخابات می کنند بر داغی این تنور افزوده و نویدبخش این است که سال های آتی نیز این کودکان رونقی دوچندان به صحنه های انتخاباتی دهند تا همچنان شاهد برگزاری انتخاباتی پرشورتر در سطح کشور باشیم.

شهرستان های سلسله و دلفان همواره در انتخابات حضوری پررنگ و چشمگیر داشته اند و مشارکت انتخاباتی در این شهرستان بسیار بالا بوده است و امسال پیش بینی می شود نرخ مشارکت مردم این شهرستان ها مطلوب باشد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و در حال حاضر ۳۵۰ کاندیدا در این رقابت حضور دارند و سهم سلسله و دلفان از خانه ملت یک نماینده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha