مدال‌آوران کرمانی میدان  پاراآسیایی هانگژو تجلیل شدند

کرمان - ایرنا - ورزشکاران و مدال‌ آوران کرمانی بازی‌های پارا آسیایی هانگژو درحالی امشب(شنبه) با حضور استاندار کرمان و مدیرکل ورزش و جوانان استان تجلیل و قدردانی شدند که این ورزشکاران در کسب جایگاه دومی ایران -برای نخستین‌ بار در این میدان رقابت - نقش موثری ایفا کردند.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره‌ مسابقات پاراآسیایی به میزبانی کشور چین از روز ۳۰ مهر ۱۴۰۲ آغاز شد در این مسابقات استان کرمان با حضور ۱۱ ورزشکار، یک مربی و سرپرست کاروان فرزندان ایران در این مسابقات حضور یافت و در پایان کرمانی ها موفق شدند با کسب ۱۳ مدال (هفت طلا، چهار نقره و ۲ برنز) ۱۰ درصد از مجموع ۱۳۱ مدال کشور و ۱۶ درصد طلاهای ایران را بنام خود ثبت کنند.

درخشش ورزشکاران استان کرمان و ایران در بازی های پارا آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ باعث شد که جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در تاریخ خود پس از چین در جایگاه دومی این رقابت ها قرار گیرد و از این حیث تاریخ سازی کنند.

درخشش ورزشکاران و مدال آوران کرمانی کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو باعث شد که این ورزشکاران شامگاه شنبه مورد تجلیل و قدردانی مسئولان این استان قرار گیرند.

کرمانی ها سهم مهمی در کسب جایگاه دومی ایران در هانگژو داشتند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو با ۲۹۸ ورزشکار جمهوری اسلامی ایران منتج به کسب جایگاه دوم شد و این مهم به همت همه ورزشکاران رقم خورد اما کرمانی ها سهم به سزایی داشتند.

میثم پاریزی افزود: کرمانی ها ۱۳ مدال از ۱۳۱ مدال جمهوری اسلامی در این رقابت ها را کسب کردند که از این حیث سهم ۱۰ درصدی داشتیم.

مدال‌آوران کرمانی میدان  پاراآسیایی هانگژو تجلیل شدند

وی با بیان اینکه همچنین کرمانی ها با هفت مدال طلا موفق شدند که ۱۶ درصد مدال های طلای کاروان ایران را به دست اورند یادآور شد: ۲۸۹ ورزشکار جمهوری اسلامی با نام کاروان فرزندان ایران و شعار ایران، ایمان و افتخار در این رقابت ها شرکت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه مدال های استان کرمان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است اظهار داشت: کاروان ما در این دوره از رقابت ها کیفی بود.

پاریزی تصریح کرد: کرمانی‌ها در این رقابت ها با زهرا نعمتی ۲ طلا و یک نقره در تیراندازی با کمان، سینا ضیغمی نژاد با سه طلا و یک نقره در پارا شنا، علی سینا منشأ زاده یک طلا در تیراندازی با کمان، محمد امین رحیمی زاده و صادق رحیمی مدال نقره فوتبال نابینایان، فاطمه عباسی و بتول خلیل زاده مدال نقره والیبال نشسته، ابوالفضل نگارستانی برنز پارا شنا، خلیل شهریاری نسب مدال برنز گلبال و معصومه ملایی در گلبال بانوان و مهدی شاهرخی مربی دو و میدانی و کمال جوانمرد به عنوان سرپرست کاروان حضور یافتند.

شغل و مسکن دغدغه ورزشکاران کرمانی

ورزشکار کرمانی و مدال آور مسابقات پاراآسیایی هانگژو نیز در این آیین گفت: کرمانی ها در این رقابت ها بهترین ها را رقم زدند و معتقدم که یکی از درخشان ترین بازی های پاراآسیایی برای استان کرمان رقم خورد.

زهرا نعمتی با بیان اینکه قدردانی از قهرمانان باعث ایجاد انگیزه برای آنان و دیگر ورزشکاران می‌شود تصریح کرد: زمان اندکی تا بازی‌های پارا المپیک پاریس داریم که این رقابت‌ها یکی از مهم ترین رخدادهای ورزشی خواهد بود.

مدال‌آوران کرمانی میدان  پاراآسیایی هانگژو تجلیل شدند

وی ادامه داد: شاید سهمیه ورزشکاران کرمانی در مسابقات پارالمپیک پاریس کم باشد اما از مسئولان درخواست می شود نگاه و حمایت ویژه از این ورزشکاران شود و دغدغه آنان رفع شود تا تاریخ سازی ویژه در این مسابقات توسط کرمان اتفاق بیفتد.

این ورزشکار کرمانی تاکید کرد: امیدوارم مشکل شغل و مسکن قهرمانان کرمانی رفع شود تا این ورزشکاران بدون دغدغه بتوانند مسیر افتخار آفرینی را دنبال و پرچم کرمان و ایران را در سطح جهانی به اهتزاز درآورند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha