فیلم| استقبال پرشور مردم کرمان از مدال آوران کرمانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

کرمان - ایرنا - ورزشکاران و مدال آوران کرمانی رقابت های پارا آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امشب(سه شنبه) با استقبال پرشور مردم، استاندار کرمان و سایر مسئولان وارد دیار کریمان شدند و در بدو ورود مورد قدردانی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، کرمانی ها در این دوره با کمال جوانمرد به عنوان سرپرست، زهرا نعمتی ۲ طلا و یک نقره در تیراندازی با کمان، سینا ضیعمی نژاد پرافتخار ترین ورزشکار ایرانی در این رقابت ها با سه طلا و یک نقره در پارا شنا، علی سینا منشأ زاده یک طلا در تیراندازی با کمان، محمد امین رحیمی زاده و صادق رحیمی مدال نقره فوتبال نابینایان ، فاطمه عباسی و بتول خلیل زاده مدال نقره والیبال نشسته، ابوالفضل مجارستانی برنز پارا شنا، خلیل شهریاری نسب مدال برنز گلبال و معصومه ملایی عضو تیم ملی گلبال بانوان و مهدی شاهرخی مربی دو و میدانی حضور یافتند.

کرمانی ها با هفت مدال طلا موفق شدند که ۱۶ درصد مدال های کاروان ایران در این رقابت های پارا آسیایی هانگژو و در مجموع ۱۰ درصد کل مدال های ایران را به دست بیاورند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان در بدو ورود این قهرمانان با ارایه سخنانی به مدال آوران این استان تبریک گفتند.

چهارمین دوره‌ مسابقات پاراآسیایی به میزبانی کشور چین از روز ۳۰ مهر ۱۴۰۲ آغاز شد در این مسابقات استان کرمان با حضور ۱۱ ورزشکار، یک مربی و کمال جوانمرد به‌عنوان سرپرست کاروان پاراآسیایی در این مسابقات حضور یافت و در پایان کرمانی ها موفق شدند با کسب ۱۳ مدال (هفت طلا، چهار نفره و ۲ برنز) ۱۰ درصد از مجموع ۱۳۱ مدال کشور را بنام خود ثبت کنند.

درخشش ورزشکاران استان کرمان و ایران در بازی های پارا آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ باعث شد که ایران برای نخستین بار در تاریخ خود پس از چین در جایگاه دومی این رقابت ها قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha