قهرمانان پاراآسیایی سهمی از هزینه هزاران میلیاردی ورزش کرمان ندارند

کرمان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به هزینه هزاران میلیارد ریالی صنایع در ورزش این استان گفت: عمده ورزشکاران پاراآسیایی ما حمایت مالی از جای خاصی ندارند اما با ریاضت و سختی زیادی در رقابت های پاراآسیایی هانگژو شرکت کردند و پرچم پرافتخار کشور را به اهتزاز درآورند.

به گزارش ایرنا، میثم پاریزی روز سه شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان پاراآسیایی توسط هدایای اهدایی مقام معظم رهبری در دفتر امام جمعه کرمان افزود: استانی که چند هزار میلیارد ریال در ورزش هزینه می کند، حمایتی از ورزشکاران معلول پاراآسیایی خود ندارد و صنایع و معادن این استان باید این ورزشکاران را نیز زیر چتر حمایتی خود بگیرند.

وی اظهار داشت: در حالی که اعتبارات در جاهایی هزینه می شود که ورزشکاران بومی استان کرمان نقش و سهمی در آن ندارند، حمایت از ورزشکاران پاراآسیایی حق این ورزشکاران است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: تیم ایران در قالب ۲۸۹ ورزشکار رشته های مختلف در رقابت های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو حضور داشت که در مجموع ۱۳۱ مدال کسب کردند و از این میزان ۱۳ مدال برابر با ۱۰ درصد از این مدال ها سهم ورزشکاران استان کرمان بود این آمار در حالیست که کرمانی ها هشت درصد جمعیت کاروان ایران را تشکیل داده بودند.

وی گفت: ۱۰ نفر از ورزشکاران کرمانی در این رقابت ها مدال کسب کردند و سینا ضیغمی سه طلا و یک نقره برای کشور ایران به دست آورد.

پاریزی افزود: هفت مدال از مجموع ۴۴ مدال طلای کاروان ایران را کرمانی ها برابر با ۱۶ درصد از این مدال ها را کسب کردند که نشان می دهد، ورزشکاران این استان سهم به سزایی در جایگاه دومی جمهوری اسلامی ایران داشتند، علاوه بر آن نیز تعداد مدال های استان در رقابت های پاراآسیایی هانگژو نسبت به دوره های قبل رشد داشته است.

وی تاکید کرد: بسیاری از ورزشکاران پاراآسیایی ما حتی مشکل اشتغال دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: این ورزشکاران در رقابت های پاراآسیایی هانگژو افتخارات زیادی کسب کردند و پرچم جمهوری اسلامی را بارها به اهتزاز در آوردند و سهم به سزایی در جایگاه دومی کشور داشتند که کسب این عنوان برای نخستین بار در تاریخ اتفاق افتاد.

وی با اشاره به دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان گفت: الگوسازی و فرهنگ سازی امری ضروری در حوزه ورزش است.

یکهزار و ۱۰۰ برنامه ورزش و جوانان کرمان در دهه فجر

پاریزی بیان کرد: در دهه فجر بیش از یکهزار و ۱۰۰ برنامه در حوزه ورزش همگانی، قهرمانی، فرهنگی و جوانان استان کرمان برنامه ریزی شده و ۳۸ طرح ورزشی طی این روزها افتتاح خواهد شد که امیدوارم این اقدامات زمینه ساز انتخابات پرشور اسفندماه سال جاری باشد.

بتول خلیل زاده عضو والیبال نشسته و دارنده مدال نقره رقابت های پاراآسیایی هانگژو نیز در این نشست با اشاره به استخدام برخی ورزشکاران در دیگر استان ها گفت: امیدوارم مشکل اشتغال ما رفع شود.

همچنین در این آیین هدایای مقام معظم رهبری به ورزشکاران و مدال آوران کرمانی رقابت های پاراآسیایی هانگژو با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha