فاز دوم ساماندهی حاشیه شهر کرمان کلید خورد

کرمان - ایرنا - فاز دوم عملیات اجرایی و ساماندهی حاشیه شهر کرمان، امروز (یکشنبه) با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان در شهرک چهارده معصوم این شهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان، از اسفند سال ۱۴۰۲، از محله سیدی کرمان آغاز شد تا یکی از دغدغه ها و چالش های مردم و مسئولان استانی سامان پیدا کند.

در فاز دوم ساماندهی حاشیه شهر کرمان، منطقه چهارده معصوم که از مناطق مشهور حاشیه ای این شهر محسوب می شود و حدود ۹۳ هکتار مساحت دارد بیش از ۱۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

این شهرک به دلیل گسترش بی رویه و ساخت و سازهای غیرقانونی طی سالهای گذشته، از خدمات رسانی شهری و زیرساخت هایی مانند آب، برق، گاز، آسفالت معابر و غیره بی بهره بوده است و وعده های مدیران و مسئولان پیشین نیز بر زمین مانده بود.

اما امروز در ادامه خدمات دولت سیزدهم و دغدغه مهم شهید آیت الله رییسی مبنی بر خدمت رسانی به مناطق محروم و حاشیه ای، عملیات ساماندهی در شهرک چهارده معصوم کرمان آغاز شد تا این منطقه از وضعیت فعلی خارج و مردم به امکانات استاندارد زندگی دسترسی پیدا کنند.

مردم برای ساماندهی حاشیه شهر پای کار بیایند

استاندار کرمان در این آیین گفت: مقداری از کار ساماندهی حاشیه نشینی در کرمان از قبل آغاز شده بود و سعی کردیم که ساماندهی به جای تخریب ادامه پیدا کند و در این رابطه جلسات متعددی با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شد.

فاز دوم عملیات اجرایی و ساماندهی حاشیه شهر کرمان آغاز شد

محمدمهدی فداکار تصریح کرد: مردم مشکلات زیادی در منطقه شهرک چهارده معصوم داشتند به طوری که از گرفتاری های آنها خجل می شدیم، البته با محوریت مساجد بخشی از کارها پیگیری و کارها روزانه رفع و رجوع می شد.

وی اظهار داشت: طرح ساماندهی حاشیه شهر ابتدا در شهرک سیدی آغاز شد تا چالش ها در اجرا مشخص شود و طرح ساماندهی محله چهارده معصوم قبل از حادثه سفر رییس جمهور قرار بود آغاز شود اما طرح از امروز دستگاه های خدمات رسان با اولویت فنی آغاز می شود و به مرور کارهای فنی پیش می رود.

استاندار کرمان با بیان اینکه مردم در ۲ بخش باید برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان همکاری کنند، بیان کرد: اول جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی است که مردم باید خودشان پای کار بیایند و اگر همکاری نکنند طرح آنطور کا ما می خواهیم اجرا نمی شود.

وی ادامه داد: در بحث مالکیت ها و مجوزها مردم مراجعه کنند تا تکلیف مالکیت و انشعاب ها مشخص شود و حداکثر و سقف ظرفیت قانونی برای حل مشکلات ایجاد شده است.

فداکار گفت: تخریب معابر برای زیرساخت ها به تدریج انجام می شود و شبکه های برق و گاز و آب نیز در این منطقه خدمات خود را انجام می دهند.

خدمت رسانی در نظام جمهوری اسلامی تعطیل نمی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان حرکت بزرگی است که آغاز شده و کارها پیش می رود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: چهار عنصر باید وجود داشته باشد تا این طرح انجام شود و نخستین آن عنصر اراده قوی است تا کارها با جدیت پیگیری شود.

وی بیان کرد: حجم کارها و مشکلات به تدبیر نیز نیاز داشت و همچنین کارها با برنامه به پیش برود و مقدمات اجرای این طرح نیز فراهم شود.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: دستگاه های مختلف برای اجرای این طرح باید همکاری کنند و این نشانه ای است که خدمت رسانی در نظام جمهوری اسلامی لحظه ای تعطیلی ندارد.

وی ادامه داد: برخی شاید فکر می کنند اگر حادثه ای در دولت اتفاق افتاد، دولت کار خدمت رسانی را تعطیل می کند، اما این تفکر اشتباه است.

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی شهرک ۱۴ معصوم

فاز دوم عملیات اجرایی و ساماندهی حاشیه شهر کرمان آغاز شد

فرماندار کرمان نیز گفت: ساماندهی وضعیت حاشیه نشینی در مناطق الله آباد، شرف آباد و سیدی شهر کرمان اجرا می شود که در فاز نخست ساماندهی محله سیدی آغاز شده است.

علی بابایی افزود: در طرح ساماندهی شهرک سیدی ۱۵ کیلومتر لوله کشی گاز انجام شده و بحث آبرسانی نیز از چند روز قبل آغاز و ساماندهی برق نیز پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: بحث الحاق شهرک سیدی و شرف آباد به طرح هادی انجام شده و مشکل قانونی ندارند و همه امتیازات به آنها تعلق می گیرد.

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: مساحت منطقه الله آباد ۲۰۸ هکتار است که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این منطقه وجود دارد که در شهرک ۱۴ معصوم بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه شبکه های غیرمجاز قدیمی در منطقه جمع آوری می شود ادامه داد: ۹۳ هکتار به محدوده شهرک ۱۴ معصوم الحاق می شود و مجموعا ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت های برق، آب، گاز و ساماندهی معابر هزینه خواهد شد.

بابایی تصریح کرد: تعیین تکلیف اراضی در مورد اسناد باید زودتر انجام شود که به این منظور میز خدمت در این شهرک با حضور دستگاه ها ذیربط تشکیل شده و خود مردم نیز باید از گسترش حاشیه نشینی جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha