ادای عهد دولت به مدال‌آوران کرمان و انگیزش فتح قله‌های بلندتر پاراالمپیک

کرمان - ایرنا - مدال آوران کرمانی میدان پاراآسیایی هانگژو، شب امیدبخشی را با حضور استاندار گذراندند زیرا نماینده عالی دولت در این دیار با عمل به وعده تجلیل از آنان تاکید کرد که در این عرصه حمایت خواهد کرد تا شاهد فتح قله های بیشتر و مهمتری توسط این ورزشکاران باشیم.

به گزارش ایرنا در حالی که چندماه پیش، استاندار کرمان در فرودگاه، حین استقبال از مدال آوران و قهرمانان کرمانی میدان پاراآسیایی هانگژو، وعده تجلیل از آنان را داده بود، این وعده شامگاه شنبه هفته جاری محقق شد تا ورزشکاران کرمانی با روحیه ای مضاعف به استقبال فتح میادین بین المللی پاراالمپیک و افتخار آفرینی کشور بروند.

ورزشکاران کرمانی نقش مهمی در جایگاه کشورمان در این رقابت ها داشتند و چندین مدال رنگارنگ کسب کردند.

البته آنطور که گزارش شده قرار بود این مراسم تجلیل زودتر برگزار شود که به علت درگیری استان در چند مناسبت مختلف و نیز حوادث تروریستی دی ماه، به این زمان تغییر پیدا کرد.

افتخارآفرینی کرمانی ها و تشکر از قدرشناسی استاندار

ورزشکاران اعزامی کرمان به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ توانستند ۱۶ درصد از مدال های طلای کاروان ایران را کسب کنند و این افتخار آفرینی باعث تاریخ سازی کاروان فرزندان ایران شد که در ادامه حمایت های مادی و معنوی مسئولان ملی و استانی را به همراه داشت؛ البته نماینده این ورزشکاران نیز در مراسم از حمایت ها و پیگیری های استاندار در حمایت از ورزشکاران، تشکر ویژه کرد.

پس از اینکه کاروان فرزندان ایران در بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب عنوان دومی این بازی ها پس از چین، برای نخستین بار در تاریخ کشور شد، نقش اثر گذار کرمانی ها با کسب ۱۶ درصد از مدال های طلا و ۱۰ درصد از مجموع مدال ها در کسب این دستاورد بی نظیر بود.

ورزشکاران کرمانی ار جمله سینا ضیغمی نژاد در رشته پاراشنا سه مدال طلا و یک نقره، زهرا نعمتی در تیراندازی با کمان ۲ طلا و یک نقره، علی سینا منشا زاده و سعید افروز هرکدام یک مدال طلا و سایر ورزشکاران نیز نقره و برنز برای کشور به ارمغان آوردند؛ دستاوردی که باعث شد کاروان فرزندان ایران در مجموع با ۴۴ مدال طلا، ۴۱ نقره و ۴۶ برنز به کار خود در این رقابت ها خاتمه دهد و برای نخستین بار در تاریخ سکوی دومی مسابقات پاراآسیایی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

نهم آبان ماه امسال بود که استاندار کرمان در آیین استقبال از ورزشکاران و مدال آوران کرمانی اعلام کرد هدایایی برای این ورزشکاران درنظر گرفته می شود اما اتفاقات چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و همچنین حمله تروریستی به گلزار شهدا باعث شد که این آیین در زمان دیگری در باغ بهرامی برگزار شود؛، هرچند به رسم ادب، ابتدا جوایز اهدایی رهبر معظم انقلاب طی چندهفته اخیر به این ورزشکاران تقدیم و بعد نوبت استاندار شد.

پرچم ایران در میادین جهانی

استاندار کرمان در این آیین با اشاره به دلایل تاخیر آیین تجلیل از ورزشکاران پاراآسیایی هانگژو گفت: باید به وعده خود در این حوزه عمل می کردیم لذا این آیین به بعد از چهلم شهدای حادثه تروریستی موکول و اکنون برگزار شد.

محمدمهدی فداکار افزود: ورزش جانبازان و معلولان پرافتخار و کم حاشیه است و این در حالیست که وقتی پرچم ایران در میادین بین المللی بالا می رود، خنجری به قلب دشمنان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین قهرمانان ما افراد ۱۳ و ۱۴ ساله ای بودند که در دوران دفاع مقدس از این پرچم دفاع و آن را حفظ کردند گفت: برای دشمنان جمهوری اسلامی سخت است که پرچم پرافتخار ایران و سرود ملی ما در میادین بین المللی به اهتزاز درآید لذا کار ورزشکاران کرمانی در اهتزاز پرچم کشور در بازی‌های هانگژو بسیار بزرگ بوده است.

ادای عهد دولت به مدال‌آوران کرمان و انگیزش فتح قله‌های بلندتر پاراالمپیک

فداکار ادامه داد: مدال آوری ورزشکاران جانباز و معلول افتخاری برای کشور است که این روحیه شما باورها را تقویت و تزریق توانمندی در جامعه می‌کند زیرا توانستید باوجود محدودیت جسمی و حرکتی و با تقویت حس خودباوری کارهای بزرگی انجام دهید.

استاندار کرمان یادآور شد: توانمندی غلبه بر مشکلات بزرگ تر از افتخار آفرینی در میادین بین المللی است زیرا حس و توانمندی های شما به جامعه تزریق می‌شود.

وی افزود: برخی استان ها مدال آور یا حتی مدال طلا نداشتند اما کرمان ظرفیت خوبی در ورزش جانبازان و معلولان دارد و موفق شد که ۱۶ درصد طلاهای کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست بیاورد و این موضوع افتخار بزرگی است.

فداکار بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان با ذوق فضای قدردانی از ورزشکاران و مدال آوران کرمانی را فراهم کرد که این موضوع جای قدردانی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم در این آیین با اشاره به حمایت‌های استاندار کرمان از ورزشکاران گفت: چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو با ۲۹۸ ورزشکار جمهوری اسلامی ایران منتج به کسب جایگاه دوم شد و این مهم به همت همه ورزشکاران رقم خورد اما کرمانی ها سهم به‌سزایی داشتند.

میثم پاریزی افزود: کرمانی ها ۱۳ مدال از ۱۳۱ مدال جمهوری اسلامی در این رقابت ها را کسب کردند که از این حیث سهم ۱۰ درصدی داشتیم.

وی با بیان اینکه همچنین کرمانی ها با هفت مدال طلا موفق شدند ۱۶ درصد مدال های طلای کاروان ایران را به دست آورند یادآور شد: ۲۸۹ ورزشکار جمهوری اسلامی با نام کاروان فرزندان ایران و شعار ایران، ایمان و افتخار در این رقابت ها شرکت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه مدال های استان کرمان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است اظهار داشت: کاروان ما در این دوره از رقابت ها کیفی بود.

پاریزی تصریح کرد: کرمانی‌ها در این رقابت ها با زهرا نعمتی ۲ طلا و یک نقره در تیراندازی با کمان، سینا ضیغمی نژاد با سه طلا و یک نقره در پارا شنا، علی سینا منشأ زاده یک طلا در تیراندازی با کمان، محمد امین رحیمی زاده و صادق رحیمی مدال نقره فوتبال نابینایان، فاطمه عباسی و بتول خلیل زاده مدال نقره والیبال نشسته، ابوالفضل نگارستانی برنز پارا شنا، خلیل شهریاری نسب مدال برنز گلبال، معصومه ملایی در گلبال بانوان و مهدی شاهرخی مربی دو و میدانی و کمال جوانمرد به عنوان سرپرست کاروان حضور یافتند.

قدردانی نماینده ورزشکاران از حمایت های دلسوزانه

در این آیین همچنین زهرا نعمتی به عنوان نماینده ورزشکاران و مدال آوران بازی های پاراآسیایی هانگژو پشت تریبون رفت تا ضمن بیان برخی درد دل های ورزشکارانی که رهبر معظم انقلاب نیز بر رفع آنها تاکید داشتند، سخنانی به میان آورد.

این ورزشکار کرمانی و مدال آور مسابقات پاراآسیایی هانگژو به نمایندگی از سایر ورزشکاران با بیان اینکه قدردانی حمایت های دلسوزانه استاندار هستیم گفت: توجه ویژه مسئولان به ورزشکاران و مدال آوران جای تشکر و قدردانی دارد و باید در این زمینه از استانداری و اداره کل ورزش و جوانان بابت این حمایت ها تشکر کنیم.

نعمتی افزود: این موضوع به طور قطع باعث ایجاد انگیزه و همچنین برای قهرمانانی که می خواهند در این مسیر وارد شوند، می شود.

وی بیان کرد: کرمانی ها در این رقابت ها با نهایت تلاش بهترین ها را رقم زدند و معتقدم که این دوره، یکی از درخشان ترین بازی های پاراآسیایی برای استان کرمان رقم خورد.

نعمتی با بیان اینکه قدردانی از قهرمانان باعث ایجاد انگیزه برای آنان و دیگر ورزشکاران می‌شود تصریح کرد: زمان اندکی تا بازی‌های پارا المپیک پاریس داریم که این رقابت‌ها یکی از مهم ترین رخدادهای ورزشی خواهد بود.

ادای عهد دولت به مدال‌آوران کرمان و انگیزش فتح قله‌های بلندتر پاراالمپیک

وی ادامه داد: شاید سهمیه ورزشکاران کرمانی در مسابقات پارالمپیک پاریس کم باشد اما از مسئولان درخواست می شود نگاه و حمایت ویژه از این ورزشکاران صورت گیرد و دغدغه آنان رفع شود تا تاریخ سازی ویژه در این مسابقات توسط کرمان اتفاق بیفتد.

این ورزشکار کرمانی تاکید کرد: امیدوارم مشکل شغل و مسکن قهرمانان کرمانی رفع شود تا این ورزشکاران بدون دغدغه بتوانند مسیر افتخار آفرینی را دنبال و پرچم کرمان و ایران را در سطح جهانی به اهتزاز درآورند.

کوتاهی باشگاه‌ها در حمایت از قهرمانان

استاندار کرمان البته در خلال این مراسم گذری هم به مساله مهم دیگری زد که اگر رفع شود، این بخش نیز تقویت می شود؛ وی با اشاره به وظیفه باشگاه ها در رفع مشکلات و اشتغال قهرمانان و مدال آوران این استان گفت: سه باشگاه در استان داریم که در حمایت از این ورزشکاران کوتاهی می‌کنند.

فداکار افزود: در صورتی که شرکت ها بخشی کوچکی از هزینه‌ها را به حمایت از این قهرمانان اختصاص دهند، ورزشکاران ضمن کسب سهمیه، آمادگی خود را برای مسابقات حفظ و با افتخار رتبه‌های برتر میادین مختلف را کسب می‌کنند.

وی اظهار داشت: بخش کوچکی از اعتبارات باشگاه‌ها همه گره و گرفتاری ورزشکاران و مدال آوران جانباز و معلولان ما را باز می کند اما در انجام وظیفه باشگاه‌ها در حمایت از قهرمانان کوتاهی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان تاکید کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم، به زودی جلسه شورای عالی ورزش تشکیل می‌شود و باشگاه ها باید در بخش‌های مورد نیاز پای کار باشند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ظرفیت خوبی در حوزه ورزش حاشیه کرمان وجود دارد و باشگاه ها با هزینه مختصر می توانند مسیر افتخار آفرینی را در این مناطق فراهم کنند اما در این حوزه کوتاهی می کنند.

ادای عهد دولت به مدال‌آوران کرمان و انگیزش فتح قله‌های بلندتر پاراالمپیک

هدایای رهبر معظم انقلاب نیز به ورزشکاران پاراآسیایی کرمان رسید

این درحالی است که چندی پیش نیز هدایای رهبر معظم انقلاب برای تجلیل از این ورزشکاران کرمانی تحویل شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با همراهی مدیران ورزشی استان طی روزهای گذشته هدایای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به ورزشکاران کرمانی مدال آور بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اهدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در این آیین با اشاره به عنایت ویژه رهبر انقلاب به ورزشکاران و جوانان و قدردانی از مسئولان امور ورزش و جوانان استان گفت: اگر کسی بخواهد در سطح جهانی و ملی رتبه بیاورد باید چهار رکن اساسی داشته باشد و اگر در هرکدام از این موارد کم بگذارد، نمی‌تواند به موفقیت دست یابد.

وی با بیان اینکه نخستین رکن ورزش قهرمانی توانمندی فرد است که ورزشکار باید در این حوزه توانمندی لازم را داشته باشد اظهارداشت: رکن دیگر آمادگی است که توانمندی باید به همراه آمادگی از بالقوه به بالفعل تبدیل شود و تا این حوزه بارور نشود، سکویی هم کسب نمی‌شود.

ادای عهد دولت به مدال‌آوران کرمان و انگیزش فتح قله‌های بلندتر پاراالمپیک

وی ادامه داد: شرط سوم تمرکز در کار است، افراد باید هدف گذاری کنند و روی فعالیت ورزشی به صورت کامل متمرکز شوند تا به اهداف خود برسند؛ رکن چهارم نیز انگیزه جدی برای هرکار نیز یکی دیگر از این ضرورت هاست.

چهارمین دوره‌ مسابقات پاراآسیایی به میزبانی کشور چین از روز ۳۰ مهر ۱۴۰۲ آغاز شد در این مسابقات استان کرمان با حضور ۱۱ ورزشکار، یک مربی و کمال جوانمرد به‌عنوان سرپرست کاروان پاراآسیایی حضور یافت و در پایان کرمانی ها موفق شدند با کسب ۱۳ مدال (هفت طلا، چهار نفره و ۲ برنز) ۱۰ درصد از مجموع ۱۳۱ مدال کشور و ۱۶ درصد از مدال های طلا را به نام خود ثبت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha