استاندار کرمان: باشگاه‌ها در حمایت از قهرمانان کوتاهی می‌کنند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه وظیفه رفع مشکلات و اشتغال قهرمانان و مدال آوران این استان برعهده باشگاه ها است گفت: سه باشگاه در استان داریم که در حمایت از این ورزشکاران کوتاهی می‌کنند. 

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار شامگاه شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان کرمانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو افزود: در صورتی که شرکت ها بخشی کوچکی از هزینه‌ها را به حمایت از این قهرمانان اختصاص دهند، ورزشکاران ضمن کسب سهمیه، آمادگی خود را برای مسابقات حفظ و با افتخار رتبه‌های برتر میادین مختلف را کسب می‌کنند.

وی اظهار داشت: بخش کوچکی از اعتبارات باشگاه‌ها همه گره و گرفتاری ورزشکاران و مدال آوران جانباز و معلولان ما را باز می کند اما در انجام وظیفه باشگاه‌ها در حمایت از قهرمانان کوتاهی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان تاکید کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم، به زودی جلسه شورای عالی ورزش تشکیل می‌شود و باشگاه ها باید در بخش‌های مورد نیاز پای کار باشند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ظرفیت خوبی در حوزه ورزش حاشیه کرمان وجود دارد و باشگاه ها با هزینه مختصر می توانند مسیر افتخار آفرینی را در این مناطق فراهم کنند اما در این حوزه کوتاهی می کنند.

توانمندی غلبه بر مشکلات بزرگتر از افتخار آفرینی در میادین بین المللی

فداکار گفت: ورزش جانبازان و معلولان پر افتخار و کم حاشیه است و این در حالیست که زمانی پرچم ایران در میادین بین المللی بالا می رود، خنجری به قلب دشمنان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قهرمانان ما افراد ۱۳ و ۱۴ ساله ای بودند که در دوران دفاع مقدس از این پرچم دفاع و آن را حفظ کردند گفت: برای دشمنان جمهوری اسلامی سخت است که پرچم پرافتخار ایران و سرود ملی ما در میادین بین المللی به اهتزاز درآید لذا کار ورزشکاران کرمانی در اهتزاز پرچم کشور در بازی‌های هانگژو بسیار بزرگ بوده است.

استاندار کرمان ادامه داد: مدال آوری شما ورزشکاران جانباز و معلول افتخاری برای کشور است که این روحیه شما باورها را تقویت و تزریق توانمندی در جامعه می‌کند زیرا توانستید باوجود محدودیت جسمی و حرکتی و با تقویت حس خودباوری کارهای بزرگی انجام دهید.

وی یادآور شد: توانمندی غلبه بر مشکلات بزرگتر از افتخار آفرینی در میادین بین المللی است زیرا حس و توانمندی های شما به جامعه تزریق می‌شود.

فداکار افزود: برخی استان ها مدال آور یا حتی مدال طلا نداشتند اما کرمان ظرفیت خوبی در ورزش جانبازان و معلولان دارد و موفق شد که ۱۶ درصد طلاهای کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست بیاورد و این موضوع افتخار بزرگی است.

وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان با ذوق فضای قدردانی از ورزشکاران و مدال آوران کرمانی را فراهم کرد که این موضوع جای قدردانی دارد.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به دلایل تاخیر از تحلیل از ورزشکاران پاراآسیایی هانگژو گفت: باید به وعده خود در این حوزه عمل می کردیم لذا این آیین به بعد از چهلم شهدای حادثه تروریستی موکول شد.

افتخار بزرگی در روز ۱۱ اسفند آفریده خواهد شد

وی در ادامه با اشاره به انتخابات روز ۱۱ اسفند گفت: نفوذ کلام افکار و پیام مدال آوران و ورزشکاران در جامعه اثرگذار خواهد بود، کمک کنید مردم پای صندوق رای بیایند و در انتخابات شرکت کنند.

فداکار افزود: دشمن سرمایه گذاری زیادی روی انتخابات ۱۱ اسفند کرده اما تجربه نشان داده که مردم ما در این مواقع حمایت بیشتری می کنند و پیش بینی ما از مشارکت خیلی خوب در این انتخابات است.

وی ادامه داد: مردم با افتخار در صحنه انتخابات حضور پیدا می کنند و افتخار بزرگی در روز ۱۱ اسفند آفریده خواهد شد.

همچنین در این آیین مدال آوران و نمایندگان استان کرمان در بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو مورد قدردانی استاندار کرمان و مدیرکل ورزش و جوانان این استان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha