پیگیری درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور در چهارمحال و بختیاری به کجا رسید؟

شهرکرد- ایرنا- ۱۵۹ هزار درخواست مردمی از استان چهارمحال و بختیاری در سفر دوم رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به این استان ثبت شد که به گفته مدیرکل دفتر بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مورد آن بررسی و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.

به گزارش ایرنا، برخی مخاطبان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد در تماس با این رسانه عنوان کردند که با وجود اینکه در سفر رییس‌جمهور، درخواست مردمی داشتند و نامه خود را در میزهای خدمت تحویل داده و یا در سامانه سامد ثبت کردند اما تاکنون پیامکی یا جوابی در این خصوص دریافت نکرده و پیگیر درخواست خود شدند.

مدیرکل دفتر بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری چهارمحال و بختیاری در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت ۱۵۹ هزار درخواست مردمی در استان به ثبت رسید که از این تعداد ۴۸ هزار مورد تماس و ۱۰۷ هزار مورد نامه بود.

فرشاد طهماسبی ادامه داد: برخی از این درخواست‌ها به طور مستقیم در سامانه سامد ثبت شد و برخی نامه‌های مردمی هم که به دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها تحویل شده بود تا ۲ روز بعد از سفر فرصت ثبت در سامانه را داشت.

وی با بیان اینکه در حدود هشت هزار نامه مردمی سفر رییس‌جمهور در استان بدون هیچگونه نام و نشانی از صاحب نامه است و حتی اسم و فامیل هم ندارد، تصریح کرد: به جز این هشت هزار نامه افرادی که مشخصات درست و کاملی در نامه خود نوشته‌اند از بابت پیگیری نامه خود نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل دفتر بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تماس‌ها و نامه‌های رسیده به این دفتر در سه روز اول بعد از سفر رییس‌جمهور ثبت و تا ۱۵ روز بعد از آن ویرایش شد و تاکنون ۱۰۰ هزار مورد آن ویرایش و به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارجاع شده است و هریک از دستگاه‌ها موظفند نتیجه پیگیری مطالبات و درخواست‌های مردمی را در اسرع وقت به صورت پیامک به مردم اطلاع دهند.

طهماسبی با بیان اینکه حدود ۲ هفته سامانه سامد به سبب جابه‌جایی سِرورها، قطع بود تصریح کرد: علت اینکه برای برخی از افراد هنوز پیامک ارسال نشده به دلیل قطع بودن سامانه است که این اشکال برطرف شده و از روز سه‌شنبه مجدد فعال می‌شود.

وی در خصوص درخواست‌های مردمی در خصوص دریافت تسهیلات نیز گفت: درخواست‌های مردمی به شورای هماهنگی بانک‌ها ارجاع شده و تا ۱۰ روز دیگر این درخواست‌ها بین پنج بانک عامل ملی، ملت، صادرات، تجارت و رفاه کارگران توزیع و فرایند پرداخت تسهیلات به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری چهارمحال و بختیاری به شروط پرداخت تسهیلات نیز اشاره کرد و گفت: در این دور از سفر تنها به افرادی تسهیلات تعلق می‌گیرد که بدهی بانکی نداشته باشند، در دور اول تسهیلاتی دریافت نکرده و سرپرست خانوار باشند.

طهماسبی افزود: مبلغ این تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریال با سود بازپرداخت چهار درصد است.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهور به همراه تعدادی از وزرا برای دیدار مردمی، افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی و بررسی مسائل استان از نزدیک روز پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

در طول این سفر افزون بر سامانه سامد همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری میز ارتباطات مردمی در ۳۰ نقطه استان برای پاسخگویی به مشکلات مردم راه اندازی شده بود.

در سفر نخست رییس‌جمهور به این استان نیز ۴۹ هزار نفر با سامانه سامد تماس گرفتند که بیش از ۷۰ درصد از این تماس‌ها منجر به نتیجه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha