آبرسانی به ۱۰۶ روستای چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم محقق شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به رویکرد محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم گفت: آب‌رسانی به ۱۰۶ روستای بدون آب این شهرستان در دولت سیزدهم محقق شد.

محمد کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با آغاز دولت سیزدهم به‌علت تنش‌های آبی قرارگاه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور شکل گرفت.

وی افزود: در این راستا چهارمحال و بختیاری قراردادی به ارزش یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۶ شهرستان امضا کرد و در روند اجرای این طرح جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

کریمی قرارداد چهارمحال و بختیاری را برای ۴۴ روستا اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که این طرح برای ۱۰۶ روستا محقق و ۱۸۲.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا، ۱۰ هزار انشعاب نصب و ۱۲ حلقه چاه حفر شد.

وی یادآور شد: همچنین قرارداد دوم به ارزش چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای ۵۳ روستا و یک شهر در طرح آبرسانی به شهر سردشت و روستاهای سردشت و دودرا از رودخانه خرسان شهرستان لردگان امضا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این طرح ۲۵ مخزن با ظرفیت ۹ هزار مترمکعب ساخته و ۱۰۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود که تاکنون ۴۴ کیلومتر آن اجرا شده است.

کریمی گفت: بسیج و خیرین نیک‌اندیش، آبرسانی به ۲۷ روستای چهارمحال و بختیاری را در دستور کار دارند و از سوی دیکر نیروی زمینی ارتش برای آب‌رسانی به روستای کهن‌دژ ناغان شهرستان کیار کمک کرد.

وی افزود: اُمید است سال ۱۴۰۶ موضوع تأمین آب آشامیدنی پایدار در چهارمحال و بختیاری به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) به‌طور میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: آب کوهرنگ هم‌اکنون در تمامی مخزن‌های آب آشامیدنی شهرکرد وارد می‌شود و مردم مناطق مختلف شهر از آن بهره‌مند خواهند شد.

کریمی اظهار داشت: آب چشمه دیمه، چشمه زیر آبشار کوهرنگ، چاه‌ها و طرح بن به بروجن به‌عنوان منابع تأمین آب آشامیدنی شهرکرد است.

وی گفت: اسفندماه سال گذشته مخازن آب آشامیدنی شهرکرد بیش از ۹۷ درصد پُر بود و برای نخستین بار تماسی از سوی شهروندان مبنی بر قطعی آب نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تصفیه‌خانه طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن برای شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخ‌شهر و بن فعالیت دارد.

وی افزود: در ۲ ماه اخیر کمترین برداشت را از چاه‌های شهرکرد داشتیم که این روند بر تقویت آبخوان دشت شهرکرد کمک می‌کند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و هم‌اینک همه شهرستان‌های این استان درگیر خشکسالی است.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس‌جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha