۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85310322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ پرونده قضایی با سازش ۸۰ میلیارد ریالی در سمنان ختم شد

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: صلح و سازش در یک پرونده ۸۰ میلیارد ریالی در سمنان منجر به ختم رسیدگی در ۱۰ پرونده قضایی شد.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، محمدجعفر عبداللهی روز یکشنبه افزود: همزمان با اجرای آزمایشی گام اول قانون جدید شورای حل اختلاف و در آستانه پویش «به احترام حضرت زهرا (س) می بخشم» اختلاف چندساله طرفین در یک پرونده که منجر به مطالبه ۸۰ میلیارد ریالی شده بود، منتهی به سازش و در نهایت، با رفع کدورت ۱۰ پرونده قضایی در سمنان مختومه شد.

وی افزود: آبان امسال سمنان به عنوان یکی از استان ها در اجرای آزمایشی گام اول قانون جدید شورای حل اختلاف انتخاب شد و در آستانه اجرای پویش «به احترام حضرت زهرا (س) می بخشم» با تلاش های شعبه چهار دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سمنان اختلاف چندساله طرفین منجر به سازش و حتی از طرح شکایات مرتبط بعدی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: اکنون که شورای حل اختلاف به هدف اصلی خود یعنی صلح و سازش بازگشته و جلوه های ناب گذشت و مصالحه متجلی می شود، رفتار های مسالمت آمیز اصحاب پرونده ها خودنمایی می کند.

به گفته عبداللهی، مسئولان قضایی استان رفع خصومت در هر مرحله از رسیدگی قضایی را وظیفه ذاتی خویش می دانند و در این پرونده علاوه بر این که با توافق طرفین از پرداخت یکباره ۸۰ میلیارد ریال خودداری شد، ختم رسیدگی در ۱۰ پرونده به دست آمد.

رییس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: از تمامی اصحاب پرونده هایی که در حصول صلح و سازش به منظور حفظ و تقویت احترام متقابل با یکدیگر، باعث می شوند سنت حسنه صلح و آشتی جایگزین کینه توزی و تخاصم شود، قدردانی می شود و به یقین آسیب های اجتماعی کاهش نمی یابد، مگر اینکه تمامی ارکان جامعه همراهی مناسب داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha