۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85317689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ زندانی به کمک ستاد دیه استان سمنان آزاد شدند

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85317689
۷۵ زندانی به کمک ستاد دیه استان سمنان آزاد شدند

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان و هیات امناء ستاد دیه سمنان گفت: ۷۵ زندانی به همت این ستاد با کمک خیران و روش‌های حقوقی از بند رها شدند. 

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، محمدجعفر عبداللهی روز یکشنبه اظهار کرد: در نظام حقوقی و رویه قضایی سنت حسنه کمک به زندانیان نیازمند پیش بینی شده است و در روایات دینی نیز بازگشت شرافتمندانه زندانی به آغوش خانواده و جامعه توصیه شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان توانست با آزادی ۷۵ زندانی جرائم غیرعمدی و مالی به روش های مختلفی اعم از جلب مشارکت خیران نیک‌اندیش و اشخاص صاحب نفوذ، بسیاری از خانواده های زندانیان را شاد کند.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت های ستاد دیه استان سمنان برای آزادی زندانیان افزود: برگزاری دوره های مشاوره و مددکاری با شاکیان و اصحاب پرونده برای اخذ رضایت بدون دریافت مابه ازای طلب، پیگیری ارائه دادخواست های اعسار به محاکم قضایی و اختصاص تسهیلات بانکی کم بهره به زندانیان و ارفاق‌های قانونی، بخشی از این اقدام‌ها بود.

رییس هیات امناء ستاد دیه استان سمنان گفت: کل بدهی زندانیان آزاد شده مبلغ ۲۸۳ میلیارد ریال و مساعدت مالی نیکوکاران نیز مبلغ ۲۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال بود که از مشارکت های خیران خیرخواه قدردانی می شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: حبس بدهکارِ مدعی اعسار به معنای زندانی کردن نیست، بلکه به معنای تحت نظر قرار دادن و توقیف وی در حوزه قضایی و ممنوع‌المعامله ساختن برای حفظ حق طلبکار است و انتظار می رود محکومان مالی در پرداخت دیون خویش التزام و تعهد کافی را رعایت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha