فرماندار: پنج‌هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در شاهرود هستند

شاهرود - ایرنا - معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود گفت: پنج‌هزار نفر مجری برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان هستند تا امنیت و سلامت آن را تضمین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری، افزود: برقراری امنیت و سلامت انتخابات به مانند دوره‌های قبل وظیفه ستاد انتخابات است که در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری اصل اساسی در انتخابات محسوب می‌شود، ابراز کرد: چهار مولفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

جلالی در اختیار قرار دادن نیروی انسانی و تجهیزات از جمله خودرو به ستاد انتخابات را تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرایی و نهادها خواند و اظهار کرد: در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ۱۴۰۳، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی این شهرستان نقش بسزایی ایفا کردند و حماسه‌ با شکوهی با حضور مردم خلق شد.

فرماندار: پنج‌هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در شاهرود هستند

فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: انتخابات دوره قبل بدون حاشیه و دغدغه و همچنین مشارکت بالای مردم این شهرستان برگزار شد و این امر نتیجه همکاری، همفکری و وحدت امامان جمعه و جماعت، موثران، معتمدان و رسانه‌ها بود.

وی برگزاری نشست‌های تبیینی با هدف مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تکلیفی برای مدیران و مسوولان دستگاه‌های دولتی خواند و گفت: تمامی مجموعه‌های پرمخاطب به ویژه تشکل‌های صنفی در این زمینه فراخوان دهند.

وی به اقدام‌های موثر و ارزشمند دولت سیزدهم در راستای توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در دولت رییس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی جراحی اقتصادی انجام شد که جرائت اجرای این امر در دولت‌های قبل وجود نداشت.

فرماندار ویژه شاهرود به سفر دور نخست هیات دولت به استان سمنان اشاره کرد و افزود: با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه‌های مختلف به این شهرستان، بسیاری از طرح‌هایی که سال‌ها معطل مانده بود، تکمیل و بهره برداری شد.

وی با اشاره به دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان و میزبانی شاهرود گفت: اعتبارات مناسبی برای تکمیل طرح‌ها در نظر گرفته شده است. در هفته دولت و دهه فجر این طرح‌ها بهره‌برداری می‌شود.

کمبود آب ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در فصل بهار

جلالی به بحران آب در شاهرود اشاره کرد و افزود: شاهرود در فصل بهار حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد که با همکاری نهادها، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های غیردولتی تاکنون این میزان کمبود تامین شده است.

فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: تا تامین آب پایدار از سدکالپوش مجبور به مدیریت هستیم تا از این بحران عبور کنیم.

۲ رسالت در انتخابات

امام جمعه شاهرود هم در این نشست به آیین تشییع شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: پیوست این حماسه حضور در پای صندوق‌های رای است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه ۲ وظیفه ملی بر عهده همه است، افزود: حضور معنادار مردم پای صندوق‌های رای و انتخاب حماسی از اهم وظایف است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور شهید تراز خدمت را بالا برد، اظهار کرد: اخلاص، خستگی‌ناپذیری، خدمت صادقانه و مومنانه و بدون دروغ گویی از ویژگی‌های مهم شهید آیت‌الله رییسی بود.

امام جمعه شاهرود به نامه ۵۳ نهج البلاغه امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: با اعتمادسازی واقعی مردم را دلبسته حاکمیت کنید تا جایی که نیاز به پشتیبانی شد آنها به راحتی حاضر شوند.

برپایی نماز اول وقت در اداره‌ها

رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان هم در این نشست گفت: برپایی نماز اول وقت در اداره‌ها باید در اولویت کار قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین ادامه داد: موضوع آموزش خانواده‌ها، فرزندان و کارکنان در راستای اقامه نماز از اهمیت بالای برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج برپایی نماز جماعت در دستور است، ابراز کرد: بر اساس آیه‌های قرآنی، نماز جلوی فحشا و منکر را در جامعه می‌گیرد.

وی به اهمیت وقت نماز توسط شهید جمهور اشاره کرد و گفت: نماز خواندن آیت‌الله رییسی در کاخ کرملین نمود این امر است.

رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان ادامه داد: برپایی نماز جماعت در مدرسه‌ها یکی از مهمترین برنامه‌های این ستاد است و در این زمینه تکاپوی زیادی شده اما فاصله زیادی با وضعیت مطلوب وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha