۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85290427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درصد قصور سه نفر در حادثه فوت ۶ معدنچی طزره دامغان مشخص شد

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به تفهیم اتهام جدید ۲ مسئول مقصر در معدن رزمجاه طزره دامغان گفت: تاکنون درصد تقصیر سه نفر در این حادثه مشخص شد.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدجعفر عبداللهی روز سه شنبه افزود: نظریه تکمیلی هیات پنج نفره کارشناسان حوادث ناشی از کار در خصوص این معدن وصول شد.

وی گفت: با وصول نظریه تکمیلی این هیات، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان ۲ مسئول دیگر معدن رزمجاه طزره را که مقصر شناخته شدند، احضار کرد.

وی ادامه داد: سرپرست کارگاه و مسئول ایمنی که دستگاه صحت سنجش اکسیژن را در اختیار داشت، هر کدام به اتهام بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی منتهی به قتل غیرعمدی ۶ نفر از کارگران معدن، به میزان ۱۰ درصد تقصیر، تفهیم اتهام و صدور قرار تامین وثیقه اقدام و متهمان با تودیع تامین آزاد هستند.

عبدالهی تصریح کرد: با وصول نظریه تکمیلی هیات پنج نفره کارشناسان، سرپرست معادن زغال سنگ طزره نیز به میزان ۸۰ درصد مقصر و نظریه به وی ابلاغ شد.

رییس کل دادگستری سمنان افزود: دقت، سرعت و در عین حال صحت در رسیدگی، اولویت دستگاه قضایی استان در تعیین تکلیف این پرونده قرار گرفته است؛ تا ضمن بررسی ابعاد مهم و خاص پرونده، مطالبات خانواده‌های جان باختگان در برخورد قانونی و بازدارنده فراهم شود.

ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ طی حادثه ای در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ طزره دامغان متعلق به شرکت البرز شرقی، ۶ معدنچی به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha