افتتاح ۸۸ کیلومتر راه در سمنان تا پایان امسال کلید خورد + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: ۸۸ کیلومتر راه‌ و آزادراه با تخصیص اعتبارات پیرو مصوبه‌های سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور شهید به این استان تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمحمد حسینی طباطبایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۶ کیلومتر از مسیری که تا یاپان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد بخشی از آزاد راه حرم تا حرم در محدوده آرادان - سرخه است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان بیان کرد: طرح ساخت ۳۶ کیلومتر از مسیر آزاد راه حرم تا حرم از آرادان تا قبل از روستای لاسجرد در شهرستان سرخه با پیشرفت فیزیکی خوب با تامین اعتبارات ملی در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا اواسط امسال به بهره‌برداری برسد.

این مسوول اظهار کرد: ۵۵ کیلومتر از مجموع راه‌های سمنان با نگاه ویژه دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات مناسب تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

حدود ۶۵۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان (آزادراه حرم تا حرم) عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱٧ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود. گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند و واژگونی خودرو بیش از ۶۰ درصد از نوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان سمنان محسوب می‌شود و سمنان همواره جزو ۲ استان اول کشور در فراوانی واژگونی در حوادث رانندگی است و افتتاح آزاد راه حرم تا حرم در کاهش تصادفات نقش محسوسی خواهد داشت.

آزادراه حرم تا حرم در سه بخش اصلی در حال اجراست، گام یک گرمسار تا آرادان، گام ۲ آرادان تا سرخه و گام سوم سرخه تا سمنان؛ ۳۵ کیلومتر از گام دوم این بزرگراه همزمان با سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان و با تخصیص اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال در ۲ باند رفت و برگشت تا اواسط امسال بهره‌برداری خواهد شد.

حسینی طباطبایی ادامه داد: مصوبه‌های خوبی در حوزه راه و عمرانی در سفر دولت سیزدهم به سمنان درنظر گرفته شد که برای تحقق و تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل طرح‌های عمرانی و راه‌سازی از این محل در دست پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان اضافه کرد: این اداره‌کل پیگیر تخصیص اعتبارات مصوبه سفر آیت ‌الله رئیسی به سمنان از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

«سمنان» نخستین مقصد سفر استانی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ بود و آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور شهید در دومین سفر به این استان، در روزهای سی‌ام و سی و یکم فروردین مهمان مردم ولایتمدار دیار دارالمرحمه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha