انعکاس اخبار حوزه‌ کتاب در رسانه گامی بلند در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی است

ارومیه - ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت انعکاس بیش از پیش فعالیت های فرهنگی در راستای تاثیرگذاری مطلوب و شایسته بر جامعه و فضای فرهنگی استان گفت: انعکاس اخبار حوزه‌ کتاب در رسانه ها به ویژه ایرنا گامی بلند در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی است که در این خصوص شاهد اقدامات خوبی از این خبرگزاری هستیم.

به گزارش ایرنا، خدیجه معصومی روز یکشنبه در دیدار با سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی، با قدردانی از تلاش های ایرنا در راستای انعکاس اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی و اقدامات صورت گرفته در این حوزه افزود: حتی انعکاس کارهای کوچک فرهنگی بدون تردید تاثیر بزرگی به دنبال خواهد داشت بنابراین امیدواریم روز به روز شاهد ارتقای همکاری ها در انعکاس رسانه ای اخبار حوزه کتاب باشیم.

وی در خصوص سرانه مطالعه کتاب نیز اظهار کرد: پایش این سرانه با استفاده از ظرفیت های پژوهشی و مطالعاتی در استان و کشور ضروری است و می تواند نقشه راهی موثر در ارتقای شاخص های این بخش ترسیم کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه ارتقای شاخص های کتابخوانی صورت گرفته که افزایش دسترسی به خرید و مطالعه کتاب با استفاده از ظرفیت های مختلف از نتایج آن است.

معصومی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی استان همه ظرفیت خود را برای ارتقای شاخص های کتابخوانی و ارائه منابع خوب برای اقشار مختلف مردم مورد استفاده قرار داده است، اضافه کرد: البته هنوز جای کار بسیاری در این خصوص وجود دارد و با همکاری همه نهادهای فرهنگی می توان زمینه را برای افزایش مطالعه در جامعه فراهم کرد.

سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی هم در این دیدار، ترویج فرهنگ مطالعه و قرار گرفتن کتاب در سبد هزینه ای خانوار را ضروری دانست و گفت: جامعه بدون کتاب نمی تواند شاهد رشد و ترقی باشد و باید این بخش، غنای بیشتری در برنامه خانواده ها داشته باشد.

صابر چهرقانی به استفاده از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه های مهم ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت و افزود: افزایش کیفیت کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس لازم و ضروری است و می تواند در اعتلای فرهنگ کتابخوانی در نسل های نوجوان و جوان بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

وی اضافه کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی آماده انعکاس اخبار مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی و انجام همکاری های لازم با نهاد کتابخانه های عمومی استان است و در این زمینه از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کند.

به گزارش ایرنا، هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه جاری آغاز می شود و تا سی ام آبان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha