آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته جاری بارانی است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی، هوای استان تا اواسط هفته جاری توام با بارش‌های رگباری و بهاری است و لازم است شهروندان به توصیه‌های هواشناسی توجه کافی داشته باشند.

یاسر اشتاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه روز گذشته شهرهای شمالی آذربایجان غربی دارای بیشترین میزان بارندگی ها بوده و ماکو با ۱۲ میلی‌متر بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در شهرهای خوی و چالدران هم به ترتیب هشت و هفت میلی‌متر، در شوط و شاهین دژ پنج میلی‌متر و در شهرهای دیگر استان از جمله ارومیه، سلماس، نقده، پیرانشهر، مهاباد، میاندوآب و تخت سلیمان تکاب نیز بارش هایی زیر سه میلی‌متر بارش گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: امروز این سامانه در کل استان فعال بوده و شدت بارش در نواحی مرکزی و شمالی چشمگیر است.

اشتاد اظهار کرد: روز یکشنبه تمرکز بارندگی ها در شمال استان بوده و چشمگیر است و در مرکز ارومیه نیز بارش‌هایی توام با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

وی گفت: دوشنبه بارندگی ها به صورت مقطعی قطع شده و تا حدودی پراکنده خواهد بود که این روند تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید برای جنوب آذربایجان غربی در روز شنبه پیش بینی شده است، گفت: لازم است شهروندان به هشدار نارنجی صادر شده توجه کنند.

اشتاد اضافه کرد: تا پایان فعالیت این سامانه در آذربایجان‌غربی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد و مسوولان شهری باید تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز به توصیه های ذکر شده توجه کرده و از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته چالدران خنک ترین شهر استان با دمای مثبت هشت درجه و نقده با دمای مثبت ۲۸.۵ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی ثبت شده اند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته گذشته شاهد بارشهای متناوب باران و رگبارهای بهاری بوده است.

شدت این بارش‌ها در ارومیه روز پنجشنبه هفته قبل موجب حجم بالایی از آبگرفتگی معابر و منازل در این شهر شد که با حضور ماموران آتش نشانی، امدادگران هلال احمر و سایر مسوولان مربوطه آب از منازل شهروندان تخلیه و برخی از آنان در مساجد محله ها اسکان داده شدند.

بر اثر وزش باد شدید نیز در برخی خیابان‌ها و محلات ارومیه شکستگی درختان گزارش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha