۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85278800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رقابت ۵۲ اسب در آغاز کورس پاییزه اسبدوانی گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته آغازین کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با رقابت ۵۲ راس اسب از نژادهای «ترکمن، دوخون و تروبرد» در ۶ دور هزار متری عصر امروز پنجشنبه با حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست مسابقات این هفته، ۶ راس اسب ۲ ساله نژاد ترکمن کلاس مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «غزال صحرای قیداری» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «کوثر حبیب ایشان» و «آل قوش فرید» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس چهار بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «کیان عباسی» اول شد و اسب‌های «هیجا وحدانی» و «محک سعادت» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته آغازین مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس هفت بود که با شرکت هفت راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «رگبار» با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آث آق قلا» و «لیدور» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «بخارا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و مقام اول را از آن خود کرد و اسب‌های «شاهکار» و «هوری هج» به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون کلاس مبتدی و نبرده بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «خاص» اول شد و اسب‌های «ارتش» و «طاهاخان بهادر» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز نخست هفته آغازین مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «متالیکا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «اسپیا» و «مدونا» به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته آغازین این مسابقات در پایان ۶ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۱۲ آبانماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha