۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85272760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نام‌نویسی فصل جدید کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس آغاز شد
مسابقات سوارکاری در گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات سوارکاری استان گلستان از آغاز نام نویسی مالکان اسب‌ها برای شروع فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس خبر داد و گفت: هفته نخست مسابقات این فصل پنجشنبه و جمعه این هفته در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

ناصر رزاقیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق تقویم فدراسیون سوارکاری، کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: درصورت استقبال مالکان اسب‌ها از مسابقات اسبدوانی فصل جدید گنبدکاووس، این رخداد ورزشی ممکن است علاوه بر پنجشنبه و جمعه، روز چهارشنبه هر هفته نیز برگزار شود.

رزاقیان ادامه داد: از صبح امروز شنبه نام نویسی مالکان اسب‌ها از سه «نژاد ترکمن، تروبرد و دوخون» برای هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس آغاز شده است.

به گفته وی، تعداد کورس و جوایز هفته نخست مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پس از نام نویسی‌ مالکان اسب‌ها توسط کمیته برگزاری این مسابقات اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری استان گلستان همچنین درخصوص حواشی انتصاب رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس بیان داشت: حکم رییس این هیات، هفته آینده و با هماهنگی رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد.

رزاقیان افزود: رییس قبلی هیات سوارکاری گنبدکاووس و سرپرست جدید این هیات در نشستی که در محل فدراسیون سوارکاری داشتند، یکسری تفاهم‌ها با یکدیگر جهت پیشبرد امورات سوارکاری این شهرستان داشتند.

وی اضافه کرد: با این حال طی هفته آینده حکم رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از سه ماه پیش رییس وقت اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس مطابق وظایف قانونی خویش، طی نامه‌ای به رییس هیات سوارکاری گلستان، فرد جدیدی را برای تصدی هیات سوارکاری این شهرستان معرفی و متعاقب آن رییس هیات سوارکاری استان نیز حکم سرپرستی فرد معرفی شده را ابلاغ کرد.

نام‌نویسی فصل جدید کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس آغاز شد
تحویل حکم سرپرست جدید هیات سوارکاری گنبدکاووس هفت مرداد ۱۴۰۲

پس از ابلاغ حکم سرپرستی رییس جدید هیات سوارکاری گنبدکاووس، رییس قدیم این هیات از تحویل پست و انجام مراحل اداری آن خودداری کرد به همین جهت مجموعه سوارکاری این شهرستان به مدت سه ماه دچار حاشیه و بلاتکلیفی در مدیریت شده و هفته‌های پایانی کورس بهاره - تابستانه آن نیز متوقف شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

برگزاری این رخداد ورزشی در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این مسابقات از افزون بر یک دهه پیش تا کنون علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان «آق‌قلا و بندرترکمن» این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha