۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85300908
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رقابت ۸۲ راس اسب در آغاز هفته چهارم کورس اسبدوانی گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- روز نخست هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر امروز پنجشنبه با رقابت ۸۲ راس اسب و باحضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی برگزار شد و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسب‌های شرکت کننده در روز آغازین هفته چهارم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» بودند و در هفت کورس شامل چهار دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند که نتایج هر دور به شرح ذیل است:

در دور اول این مسابقات، ۱۲ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته هفت به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «طغرل صوفیان» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «بنیتا درپر» و «آتنا شورجه» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن در دسته برنده بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «آفرود گز» اول شد و اسب‌های «ایوان» و «بال مایه» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های ۲ سه ساله نژاد دوخون در دسته آزاد بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «نیو تیک» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «به نیا» و «بابا صفا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز آغازین هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته چهار بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «آلپار» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «کریس» و «تاوا تک» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ویوا فوکوس» اول شد و اسب‌های «آلتون عصر» و «نجلا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد تروبرد در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «میس آنا» اول شد و اسب‌های «الجیاد» و «لئونور» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «تکتاز» اول شد و اسب‌های «تیپ بابا» و «فرانچسکو» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان هشت میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس عصر فردا جمعه سوم آذرماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha