۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85286162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد
مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته دوم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با رقابت ۵۶ راس اسب از نژادهای «ترکمن، دوخون و تروبرد» در ۶ دور شامل چهار دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری عصر امروز پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست مسابقات این هفته، هفت راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس سه به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «توربو کلاته» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «آریا خان ماربل» و «طاغن بای» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس میدان آزاد بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «پرنسا» اول شد و اسب‌های «رامش» و «گل سقر» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته دوم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت هشت راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «گان گانو» با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «سوین» و «استارچیف» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس چهار بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «تایتان» سریع‌تر از خط پایان گذشت و مقام اول را از آن خود کرد و اسب‌های «بلک خاویار» و «آی آلتین» به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «سامر شاه» اول شد و اسب‌های «لیدی برد» و «سکویا سرداری» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «امپایر ای تی سی» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «فلای می» و «والفین» به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته دوم این مسابقات در پایان هفت میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۱۹ آبانماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha